[AR] Mencursus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

[AR] Mencursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 12:51

Kun je ook zonder dat je zelf paard en wagen hebt een mencursus doen? bestaat dat uberhaupt? Ik zou namelijk zo graag eens kijken hoe dat is en er een beetje kundigheid in krijgen *LOL* ...maar heb geen paard en wagen....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:53

Over het algemeen hebben ze juist liever dat je niet met je eigen aanspanning rijdt, maar met een aanspanning van hun. Verstandig om eerst een cursus te doen!

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 12:57

Nou het is ook niet zo dat ik mengericht bezig ben met paarden en eigenlijk ook niet heel direct van plan, maar t lijkt me leuk om me eens een beetje te verdiepen in een andere tak...hoe kom ik erachter waar bij mij in de buurt cursussen gegeven worden??

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:08

Op http://www.nhs.nl/srr/ staat een examenkalender. Aan de hand daarvan kun je achterhalen waar er o.a. cursussen worden gegeven.

winnie_q

Berichten: 78
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:52

bij hanemaaijer uit zoetermeer kan dat!
www.stalhouderijhanemaaijer.nl

Informatie over de cursus 'Mennen voor het Koetsiersbewijs'.
De cursus bestaat uit vijf theorieavonden (donderdagavonden) met aan het einde van iedere avond 'droogmennen' aan het mentoestel. Eén les in- en uitspannen / op- en aftuigen, op zaterdag. Dan zijn er nog zes praktijklessen, deze vinden plaats op zaterdag maar, mocht dat een probleem zijn, dan kan dit uiteraard ook op een doordeweekse dag. De cursus wordt afgesloten met een examen, afgenomen door de SRR.
De kosten voor deze cursus: € 55,00 examengeld, € 300,00 cursusgeld, inclusief cursusboek en gebruik van paarden, tuigen en koets.
De eerstvolgende cursus gaat van start op 4 maar a.s., examen is gepland op 5 juni a.s.
Mocht je je op willen geven voor deze cursus is het het beste om een keer op zaterdag bij ons langs te komen om de inschrijfformulieren in te vullen.
We vragen je dan een pasfoto mee te brengen en € 55,00 om de examenaanvraag in te kunnen dienen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:30

winnie_q schreef:
bij hanemaaijer uit zoetermeer kan dat!
www.stalhouderijhanemaaijer.nl


De topicstarter woont in Overijssel, Zoetermeer lijkt me dus geen optie. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:30

Waar in Overijssel woon je? Richting de Veluwe? www.onderdekastanje.nl daar worden ook regelmatig cursussen gedaan Lachen

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:30

Heb ik ook gedaan. Er waren 3 mensen per aanspanning. Er waren genoeg aanspanningen. Uiteindelijk waren we met 18 man.
Dat was vanuit de menclub. Instrukteur komt dan op lokatie.
Zal misschien bij jou in de buurt ook zijn. Is zowiezo minder duur...