[NH] Level 2 info.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

[NH] Level 2 info.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 23:54

Oke, ik ben een doe-het-zelver PNHer. De paketten zijn mij te duur maar ik vind het systeem wel goed.
Level 1 gaat volgens mij prima. De 7 games is geen probleem.

Waar vind ik informatie wat level 2 inhoud en wat daar voor oefeningen bij horen? (niet alleen de testcriteria, maar ook de oefeningen)
Het enigste wat ik heb van level 1 is de video van the 7 games.

Wie kan/wil mij helpen?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:42

Poe, inderdaad zijn alleen de testcriteria te vinden. Ik heb zelf overigens ook het level 2 pakket. Ben je alleen met de games bezig of ook de rijgedeeltes etc?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:42

Zit je al op een parelli-discussie lijst van Yahoo? daar worden regelmatig losse oefeningen besproken. Maar echt de info uit de boekjes vind je zomaar niet op internet.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 15:13

Hoe kom ik bij die parelli lijst waar jij het over hebt?
Wat is dat voor iets?

Ik had ook niet verwacht die boekjes te vinden, want die zijn erg duur en zullen daarom niet zomaar op internet verschijnen. Maar wie weet, is er iemand die stukjes voor mij wil copieren of beschrijven. Dan kan ik weer vooruit.

Wat wordt er gevraagd met het rijgedeelte?
Ik rijd veel zonder zadel, met een gewoon of touwhalster met teugels, of een savvystring om de hals of helemaal niets.
Dan kan ik eigenlijk alles wat ik met hoofdstel ook kan, alleen wat minder secuur.

Als je mij aan wat oefeningetjes zou willen helpen, kan ik weer wat nieuws doen.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:19

voor de lijst: ga naar groups.yahoo.com en zoek daar op Parelli of Paard Natuurlijk

De eerste stage van L2 is alle games verbeteren van L1. Dus alle games sneller en lichter krijgen. Maar hierbij hoort wel een bepaalde 'filosofie' die in het theorieboek staat, over HOE je een paard lichter krijgt. Ook ga je de games bewuster toepassen tijdens het rijden.
Vervolgens ga je alle games aan een langer touw uitvoeren. Daarbij merk je dat 22 feet heel wat lastiger is dan 12 feet Lachen Het is een goede voorbereiding voor liberty werk.

Op www.parellinet.com (geloofik) staat ook nog heel veel info.
En tijdens een demo, zoals nu in Paard Ahoy, kun je ook heel veel nieuwe ideeen opdoen!

ldwtje
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:19

hey, peppySan, ik vind die pakketten ook errug duur, hoe ben jij aan die video van level 1 gekomen??

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 23:22

Via de nederlandse site van parelli.
www.parelli.nl geloof ik en dan kan je em bestellen.