[VD] Jaja.. een nieuwe fanatiekeling erbij..!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

[VD] Jaja.. een nieuwe fanatiekeling erbij..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 15:51

Hallo Haha! ..
Nou.. ik ben eigenlijk al enige tijd bezig met VD en vind het geweldig.. althans met mijn paardje bezig te zijn!!
Mijn paard is een 7-jarige friese sterruin en luisterd (..meestal..) naar de naam NINKE!!
We dressuren ook in de dressuurring (Z1+5).. en rijden caroussel en viertal.

Maar.. onze 'kunstjes'.. NINKE kan voet/pas.. ook als ik erop zit.. dat steekt ie het been echt ver naar voren..
Momenteel zijn we met het compliment bezig.. ik til zijn been op, vraag neer en hou hem een snoepje voor (naja.. niet voor, maar opzij-omlaag, dus richting mezelf, zodat ie mijn kant wat opbuigt).
Maar volgens mij staat hij wat te vierkant om daadwerkelijk richting compliment te gaan. Hoe krijgen jullie dat voor mekaar?
Ik heb al eens zijn been wat verder naar voren gezet en dan het andere opgetild en zo neer gevraagd.. dit ging al iets beter.. hij buigde al iets door en heb hem daar uitbundig voor beloond.. maar doe ik het nu goed of niet?
Tja.. tis moeilijk uit te leggen achter de pc.. weet iemand of hier ook clinics ofzo over gehouden worden??
Nou.. ik hoop nog veel te lezen en leren zo..

Oja.. hoevaak en hoelang oefenen jullie? Nu doe ik het ongeveer 1x per week een minuut of 10.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:35

beter 5x 10 min dan 1x een uur. Je kan het best wel vaker doen, maar hou rekening met je tijd.
Over het compliment kan ik weinig zeggen omdat ik niet echt begrijp wat je bedoelt.
Ik geef "prive clinics" Haha! (ook groepen, niet echt clinics, meer introductie dagen of een training bijwonen)

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 11:26

Dankje Stef.. ik heb je even een pb gestuurd.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:44

Uit het compliment kan ik halen dat ze het been neer legt en het hoofd opzij doet?
Ik oefen zo'n beetje om de dag en dan wel 15 minuten of iets langer. Omdat ik nu bezig ben met nieuwe dingetjes en herhaling natuurlijk

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 14:08

Marieke.. nee HIJ Knipoog doet zijn been nog niet op de grond!
Volgens mij staat hij met voorbenen en achterbenen te dicht bij mekaar.. ehm.. tis moeilijk uit te leggen hoe ik het precies bedoel.
Hij buigt dus niet genoeg.. maar blijft eigenlijk hetzelfde staan (met 1 been opgetild).. en buigt zijn nek wel omlaag opzij, maar zakt niet zeg maar.. hmm hoop dat ik het nu ietsje duidelijker heb uitgelegd.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 14:09

Of bedoel je met ZE: mij?! Bloos Bloos

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:23

ik bedoelde jou Knipoog , maar goed Haha!
Ja dat d8 ik al. Je moet gewoon even door oefenen ik kan wel uit je verhalen halen dat je het goed aan leert Haha!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 11:07

Marieke_456 schreef:
ik bedoelde jou Knipoog , maar goed Haha!
Ja dat d8 ik al. Je moet gewoon even door oefenen ik kan wel uit je verhalen halen dat je het goed aan leert Haha!


Oeps.. Bloos

Nou.. ik zal dooroefenen en hou jullie op de hoogte!
Bedankt!