[ll] Oefeningen voor de lange lijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

[ll] Oefeningen voor de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:29

Vandaag heb ik met Jack aan de lange lijnen geoefend in de (ronde) Longeerring.
Zo'n dik half jaar geleden heb ik het zo'n stuk of 3 x gedaan. Maar dat bestond alleen uit stappen en draven in de binnenbak Schijnheilig .
Jack vond het nogal moeilijk omdat hij me altijd volgt, en dus steeds met LL probeerde om weer veilig achter me aan te lopen Haha!
NA een kwartiertje ging het een stuk beter, Maar nog bleef hij steeds stilstaan, zwabberen met afwenden etc.
Ik deed het met 2 longeerlijnen en een hoofdstel.
Morgen wil ik opnieuw oefenen maar dan met Longeersingel.


Nu dus mijn vraag: weten jullie tips en oefeningen om te zorgen dat Jack het een beetje doorgaat krijgen Verward
Dingen als passage/appuyementen etc. gaat niet echt makkelijk, aangezien Jack met moeite kan wijken Haha! (naast afwisseling wil ik de LL dus ook gebruiken om Jack voor te bereiden op zijgangen etc.)

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 23:24

Niemand Huilen Huilen Verward

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:29

wij zijn gisteren begonnen, in de bak, onze fjord reageerde er erg goed op, wij kregen het advies om rechtuit te trainen, dus wij gaan morgen het kanaal af, een en al rechtdoor. Dan zul je merken hoe lastig het is om recht te blijven.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:51

Euh dat is niet zo moeilijk!! Mijn pony liep in het begin steeds achter me aan van "hoi,hallo,waar moet ik heen?waarom loop je weg?" zo zag hij er dan uit Knipoog Wel we hebben hem dus met een longeersingel gelongeerd en dat ging wel een pakketje beter dan met dubbele lijnen.... Wel je moet eerst hem proberen op een afstand van een 3 meter te krijgen in stap. Hoe je dat eigenlijk het beste kunt oefenen is eerst iemand er op zetten,die hem een beetje kans turen,maar dat gaat natuurlijk niet als je een jong paard hebt ofzoJe moet er anders iemand langs de buitenkant naast laten lopen om te laten zie van je moet nar daar,terwijl jij hem van de binnekant met de zweep eigenlijk een beetje naar de buitenkant duwt.

veel succes!