Wat voor ongelukken hebben jullie meegemaakt met mennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 17:01

Mijn vader ment duz en die heeft een keer een ongeluk gehad:

Hij rijdt met dubbelspan op een middag ging ie alleen de weg uit (zonder groom heel dom doen we nu nooit meer hoor!) alleen de hond zat achterop alleen dat is geen groom haha, maar ja halverwege de weg vlogen de paarden er van door want hij reed zonder broek en toen kwam op king de band van de kar zodat hij daarvan schrok en op hol vloog nou je weet het die zijn niet meer te stoppen door de snelheid viel de kar om vader en hond vlogen er af kar ging verder met de 2 paarden, waar wij wonen moet je altijd een weggetje in slaan niet zo groot weggetje met daarnaast een sloot die paarden komer eraan (gelukkig zijn ze geen auto tegengekomen) en slaan zo dat weggetje in maar die kar vloog uit de bocht en nam de paarden mee op de kop in de sloot! mijn vader half kreupel kwam er aan rennen en sprong bij de paarden in de ijskoude sloot wij waren thuis en hoorden de telefoon en namen op ja de paarden liggen op de kop in de sloot ik ben thuis gebleven om de paarden op te vangen en mariette(mijn zusje) ging mee en mijn moeder mijn zusje moest helemaal janken toen ze daar aankwam ja het zag er ook niet zo lekker uit king lag net met z'n kop boven water en luuk was helemaal koppie onder geweest, gelukkig konden ze het tuig doorsnijden en is het allemaal weer goed gekomen ja ze waren een beetje onderkoeld door het water, mijn vader heeft er nog wel maanden last van gehad omdat ie van de bok afvloog! (lijkt me ook pijnlijk)

dan nog een ongeluk

op een menwedstrijd met allemaal hindernissen en zo was een vierspan pony's die op hol is gevlogen boven op een auto zijn ze tot stilstand gekomen gevolg 2 pony's heel andere 2 zwaar gewond een moest ter plekke worden gehecht, volgens mij leven ze nog en díe 2 die het er heel vanaf hadden gebracht staan alweer voor de kar!

nu jullie!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 17:30

Felix is tijdens het beleren bijna verongelukt.
Hij sloeg aan de kletter, knalde tegen de zijkant van de mesthoop op(beton), rende vervolgens richting land waar hij dacht over een groot landhek te springen. Bleef met zijn voor benen hangen en klapte plat op zijn rug neer.
Hij stond op brak door het draad heen van de wei en rende naar achter naar de andere paarden.
Daar kon ik hem ongedeerd pakken.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 17:36

Blerg dit soort onderwerpen lees ik niet graag want dan durf ik dadelijk niet eens meer te mennen...

IK Bid dat het mij & Pinky NOOIT gebeurt...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 17:40

Echte ongelukken heb ik met het mennen gelukkig niet gehad.
Wel dingen die niet echt handig waren Haha! dank zij mijn fantastische shetlander Tessa.

Een keer was ik met haar aan het rijden, lekker in draf over het bospad. Ik zat niet echt goed op te letten en in een keer schiet ik zo voorover de kar af.
Wat bleek, kar was blijven hangen achter een boomstronk.

Favoriete bezigheid van Tessa was met kar en al een diepe plas inlopen en dan in het midden blijven staan en hulpeloos achterom gaan kijken.
Op het moment dat ik dan van de wagen afstapte (tot over mijn enkels in het water) liep ze weer vrolijk verder.

Oh ja, een keer met het 2-span wel bijna een ongeluk gehad.
De shetjes schrokken ergens van en de een wilde in paniek naar links en de ander naar rechts. Ging dus niet. Dan maar in blinde paniek naar voren en zo snel mogelijk terug naar stal.
Mijn vriendin kon gelukkig nog een aantal autospiegeltjes draaien zodat we die niet meenamen. Wonder boven wonder verder niks geraakt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 19:24

*LOL* Heeft u even de tijd?? Haha!

Mijn allereerste ongeluk had ik al toen ik heel jong was. Bij een vriendinnetje achter op de wagen in de binnenbak. Een van de strengen schoot los, wij aan de kletter. Half rondje door de bak, kar omgekiept, meisjes gelanceerd. Schade: Een pony voor zijn leven verpest, konden het vergeten dat beestje ooit nog ervoor te knopen. Mijn vriendinnetje een zeer zware hersenschudding en ik had de nodige schaafwonden (heel linkerkant van gezicht lag kaal) en kneuzingen.

Ongeluk twee tijdens kegeltje rijden met Isolda. Isolda was toen nog erg jong, schrok en ging aan de kletter. Ikke helemaal alleen en er was geen houden meer aan, ik verloor de teugels die gelukkig bleven hangen aan een randje van de kar. Ik kon ze gelukkig nog net pakken voordat ze het draad in rende. We kwamen gelukkig met de schrik vrij, wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren.... Brrrr...

Ongeluk 3 met Berber tijdens ringsteken. Berber werd heet, schrok van een ander paard, ging ervandoor. Aan het einde van de straat bleven andere aanspanningen stilstaan midden op de weg en dus was de straat afgeblokt. Berber ging in volle vaart op het hek af, maar besloot op het laatste moment een kleine opening tussen het hek en een boom te kiezen. Berber kon er wel achter, maar de wagen natuurlijk niet. Vanuit galop sta je dan erg snel stil. Wederom geen schade, een wonder dat Berber geen kneuzingen op haar borst had gekregen van de klap.

Ongeluk 4 was toch wel de klapper op de vuurpijl....
Isolda schrok van een jongen met een plotseling knallende brommer, schoot er van door en knalde vervolgens nog tegen een errug hoge verkeersdrempel op in vlotte draf. Een drempel waar we normaalgesproken alleen in stap over kunnen omdat ie erg scherp is.
Daarna werd het tempo vliegende galop, dwars door een errug druk dorp. Ik heb maar wat gegild dat iedereen aan de kant moest gaan. Wat kan je doen Verward
Verder gedenderd richting grote weg, gelukkig dat er geen boot aan kwam, dan is het daar namelijk superdruk. Verder geraced, al schoppend, bokkend en slaand tegen de wagen aan. Wagen was dus ook aan de voorkant aan poeier. Geen heel stukje hout aan te bekennen.
We hebben daarna nog een heel stuk op full speed (wist niet dat ze ZO hard kon gaan) gegalopeerd en na een kilometer anderhalf ofzo was ze leeg en storte ze neer op het fietspad. Gelukkig heb ik altijd een zeer scherp zakmes bij me en mijn vriend heeft haar losgesneden. (aiaiai, mijn mooie tuig)
Ze bleef liggen.
Gelukkig kwam mijn vader al snel op een gejatte fiets mij achteraan en samen met nog wat mannen hebben zij Isolda overeind gehesen. Ook de veearts was al ter plaatse en die heeft haar gelijk gecontroleerd. Spuitje tegen stijfheid en later nog wat gestapt. Geen schade verder, gelukkig!

Nou ja, zo heb ik nog wel ene paar kleine akkefietjes, maar alles is eigelijk altijd goed afgelopen. Mijn paarden lopen nog steeds voor de wagen, ook al is Isolda in bepaalde situaties wat zenuwachtig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-11-02 18:32 ]</font>

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 19:24

ja ohw datw as erg dat ongeluk met het vierspan, maaike en ik stonden er met onze neus boven op, ik konw el janken, die ponies gatver, dat wil ik nooit van je alng zal ze leven weer mee maken!

En ohw ikw eet nog wel hoe jij van streek was toen je me belde, arme king is ook nog ziek geworden toen!
Maaruh was het niet Luck die de kar op z'n hakken kreeg????

-Maaike-

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 19:28

ik heb het zelf (gelukkig)nog nooit meegemaakt,maar wel heel vaak gehoord.
Mijj instructeur's beste menpaard heeft dus een ongeluk gehad en moest worden afgemaakt(maar dat heb ik al een keer verteld en het was trouwens onder het zadel)
De eigenaar van me vzpaard heeft al een keer meegemaakt dat de paarden over de kop vielen en toen stonden ze daar,ze konden niet meer verder....is goed afgelopen.
Ik hoorde dat Nick het hoofdstel opeens verloor tijdens het mennen,ook goed afgelopen

Ik heb nog wel meer verhalen gehoord en de meeste zijn goed afgelopen,maar dat kan denk ik niet altijd goed gaan.... Scheve mond\

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:19

1x met Dennis. Hij had geen zin en had het stijgeren uitgevonden(aan de hand, onder het zitstoel en.... voor de kar). Midden op een kruispunt begint hij weer en toen ben ik van de kar gesprongen(heleen, hier My Dominique zat er nog wel op met de teugels) en hem vooruit proberen te trekken maar hij bleef etteren. Uit eigendelijk is hij zijn evenwicht verloren en is gevallen. Toen lag hij dus voor de kar midden op de kruizing. Hij is weer opgestaan en vrolijk door gelopen. Hij had er niets aan over gehouden. Maar hij is nooit meer omhoog gekomen voor de kar, hij heeft er dus toch iets van geleerd.
XXX
Ciska

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:21

Vorig jaar hadden we net een nieuw tuig, en gingen daarmee rijden.

Op een gegeven moment zie ik tegen me moeder : " kijk uit, want dadelijk komt rechts de brandbaan" ( een baan waar we altijd met de ezelen crossen)
Wij zaten dus lekker in een flinke gallop .....

en toen op dat moment knal wjerdo links een weggetje in en we gaan haaks door de bocht. en BOEMMMMMMM

daar lagen we met de kar en al op de grond. Me ma had pijn aan haar schouder, en ik aan me rug, pa net been uit het gips, en kar MEGA scheef,

godzijdank had wjerdo niets,

groetjes Lara
_________________
<font color=red>Youri</font>
<BLINK>al ben ik blind
</BLINK>
<font color=blue>maar met jou</font><font color=purple> zal ik kunnen lezen en schrijven</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wjerdo op 2001-11-03 12:53 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:43

Mijn vriend heeft een ongeluk(je) met Hump voor de kar gehad.
Hij was aan het rijden en ineens ging Hump ervan door, er zat een hekk opening en daar ging hij in volle stap doorheen, maar natuurlijk net niet goed en dus bleef hij met het wiel van de wagen hangen Verward
Door de kracht vloog het tuig aan gruselementen en vloog Hans door de lucht (hij werd echt een heel stuk gelanceert Verdrietig ), Hump vloog er vandoor in paniek met het tuig en de tuigels achter zich aan ........gelukkig hadden ze allebei niks,
is het goed afgelopen!!!!!

En een vriendin van mij die is met haar wagen te hard doorgeschoten (ze reed een hele drukke weg over tegenover ons land ) maar ze ging te hard en kon daardoor de bocht niet meer halen.........ze is echt met aanspanning zo bij ons het land ingeknalt.........dwars door het prikkeldraad heen en een buld af.........kar om, ezel helemaal gek (die wonder boven wonder alleen wat schaafwonden had)........zelf durft ze nu niet meer te mennen en haar ezel kan NOOIT meer voor de kar........zodra ze het tuig oplegt trapt hij alles van zich af!!!!

Ik vind het een beetje vreemd maar er worden andere woorden neergezet dan ik er neerzet
Ik zet p o n y neer en dat word ezel, en ik zet g a l o p neer en dat word stap.............heel vreemd!!!!!!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jacqueline op 2001-11-02 20:43 ]</font> Verward


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jacqueline op 2001-11-02 22:19 ]</font>

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 23:04

Het valt me op dat heel veel van de ongelukken hierboven komen door onervarenheid van het paard of onoplettendheid van de menner. Reden te meer om niet zomaar achter een paard te gaan zitten, maar in ieder geval iemand meenemen die weet waar hij mee bezig is.

Zelf heb ik nog nooit een ongeluk gehad met een aanspanning.
Ik heb 1x tijdens een wedstrijd mijn hele lamoen scheef gereden, en ben daardoor bijna omgeslagen op een heuveltje Haha!
Mijn groom hield de kar overeind en het paard trok gelukkig goed door, dus we zijn gewoon overeind gebleven. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 23:16

Hmm, ik heb zelf nooit iets erg bloederigs meegemaakt maar dat komt denk ik voornamelijk doordat onze beesten zo ontzettend cool zijn. Aan hen de eer dus.

Het 'ergste' was toen het een beetje waaide en ik met tweespan de weg op zou gaan. Pony's netjes voor de koets, ik erop en wachten op m'n vader (ik ga namelijk nooit in mijn eentje weg, en met het tweespan altijd met mijn vader) en die kwam dus niet! De pony's werden drammerig dus besloot ik even een rondje door de tuin met ze te rijden. Nou loopt onze tuin naar beneden en staan er een flink aantal fruitbomen. Black werd wat heet, wilde in draf een erg korte bocht maken, steigersprong een beetje en lag vervolgens half onder [***]. Dus sprong ik van de koets, liet Blackje opstaan, haalde een paar achterbenen uit de strengen en beloonde ze uitgebreid (tegen de schrik en omdat zeniet in paniek raakten). Vervolgens ben ik weer heel rustig naar de oprit gereden maar m'n vader heb ik vervolgens wel de wind van voren gegeven! Je kunt toch niet verwachten dat je een tweespan even een kwartiertje kunt laten wachten voor je vertrekt, als ze al voor de koets staan?

Ja, en af en toe pik ik eens een stoeprandje mee en een keer hebben we wat struiken geschaafd. Al met al dus heel netjes.

Een vriend van me heeft echter een koetsiersbewijscursus gedaan (en gehaald) en die durft vervolgens niet meer op de bok. Bij die manege maakten ze namelijk als onderdeel van de lessen steeds met een groep koetsen (van de manege en prive) tegelijk buitenritten en die zijn een flink aantal keren aan de kletter geweest met twee dodelijke aflopen: Een keer ging de hele groep ervandoor, het achterste span wilde niet achterblijven en nam even een 'korte route' over het fietspad. Jammergenoeg zagen ze het paaltje niet waardoor een pony afgemaakt moest worden en de koets echt opengereten was. Een andere keer stond een enkelspan voorop bij een kruispunt te wachten, het paard schrok, rende de weg af, en liep via een greppel frontaal tegen een boom. Dat paard was dus op slag dood. En voor de rest hebben ze echt zoveel 'ongelukjes' zonder dodelijke afloop meegemaakt dat ik echt zou gaan twijfelen aan het nut van die lessen; pony's over paaltjes, de hele groep ervandoor, wagens in greppels, echt niet leuk meer.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 00:22

Een paar weken geleden reed ik met de buurman met een hackney voor de wagen. Op een zandweg, rustig stappend. Er kwamen 2 2-spannen aan, in volle draf. Ze gingen er als een idioot voorbij. Onze pony schoot naar rechts, zo de sloot in.
De mensen wilden niet eens stoppen, maar de buurman riep ze terug. De buurman (70 jaar) was van de wagen gevallen, ik kon nog net de leidsels pakken. Tot de wagen omviel en ik eronder lag.
De pony klom zelf weer uit de sloot, met wagen en al. Alleen aan de verkeerde kant, stond ik met de pony en wagen in een aardappelveld.
Na 100m hobbelen kon ik over een dam weer op de weg komen.
Daarna konden we weer verder.
Buurman, pony en kar waren heel, ik was bont en blauw!

Verder hebben we eens een pony gekocht die super beleerd was. Idd, met het tuig op er achter lopen ging heel goed. Dus toen voor de sulky gespannen in de bak. Dwars door de omheining heen. Maar gelukkig de pony nog heel. Achteraf bleek hij nooit voor de wagen te hebben gestaan.

Verder zijn we regelmatig met een concourswagentje omgeslagen. Ook zonder schade gelukkig.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 18:23

Ik ben het dus heeeelemaal eens met Billy. Veel ongelukken kunnen voorkomen worden.
Bij mij zijn een aantal kleine ongelukjes mede door onoplettendheid gekomen. Niet die ik hier boven heb beschreven, wat kleine dingetjes, niets ernstigs hoor.

Ik ben er al snel achter gekomen dat je altijd 100 % moet weten wat je doet. Helemaal met een onervaren paard (of een Isolda Haha! )
Ik let dus altijd 100% op, ook als ik Isolda met langere teugel rijd of als we aan het uitstappen zijn.
En ik geeft mijn leidsels al helemaal niet uit handen!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 20:20

Ja billy heeft helemaal gelijk.
En nu ik in de loop der tijd wat meer met aangespannen rijden heb bezig gehouden zie ik precies in waar het fout is gegaan.
Ik heb simpel weg te kort begeleiding gehad en het toch te vaak alleen.
Ik kreeg wel de indruk dat ik goed bezig was want als we met zijn tweeeen waren ging het ook altijd goed, maar gewoon te weinig samen gedaan en de problemen niet gezien.
Erg jammer anders had ik nu misschien een leuk paard voor de wagen gehad

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 21:18

Ik heb zelf nooit een ongeluk gehad, wel was er pas toen ik mee was met een vriendin met ringsteken dat er zo een paard de sloot in ging..met kar en al.. het is toch schrikken, dierenarts en zo'n kraan er bij. ik hoop ook dat mij en dribbel nooit iets zal gebeuren

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:49

de eerste keer dat ik mende met mijn eigen pony voor de wagen zijn we gelijk binnen 5 minuten in het schrikdraad belant.ik stuurde fout en gaf te weinig aansporing en toen hingen de pony met inspan in het draad......pffff.dat was eng!en 1 keer is ze een greppel in gesprongen omdat er aan de andere kant ineens een kerel de bosjes uitkwam!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:30

1) met Jordy. Dit was een paard op de handelsstal waar ik een tijdje gelopen heb. Wij mochten met Jordy (KWPN) mee met de marathon wagen. Zijn verzorger reed hem. We moesten de berm in voor een trekker, maar die berm was zo zacht dat jordy ineens met 4 benen tot zijn knieeen verzakt zat. Gevolg, Jordy (4 jarige) in paniek, kar kantelt, dus jordy ook. We hebben hem los moeten snijden, en zowel tuig als kar kon naar de schroothoop. Wonderbaarlijk had Jordy niks, liep even niet rat, maar na een paar pasjes was dat alweer over.

2) Ik was met een vriendin met haar shet (Rowi) wezen rijden. Ging heel erg goed. Toen we weer thuis kwamen stapte mijn vriendin af om rowi te pakken. Ik zat nog op de bok, met de leidsels vast. Op het moment dat Annebe rowi wil pakken schikt ze ergens van, geeft een bok, en komt met haar achterbeen over de lamoen heen. Tja, toen ging rowi er dus in een blinde galop vandoor. Ik de leidsels gepakt, en geprobeert haar te stoppen, maar zonder succes.
Rakelings langs een gepakeerde auto (hele drukke weg) en vervolgens rende ze de prikkelbosjes in, om vol tegen een lantaarnpaal tot stilstand te komen. Tja, toen vloog ik dus als een lappenpop van de bok af. Rowi haf wat schaaf en snij wondjes, en liep kreupel, Maar verder viel het mee.

3) Met honey. We hadden lekker in de polder gereden, en waren op weg naar huis. Dan moet je over een niet al te breed dijkje heen, waar ook nog eens auto's geparkeerd staan. Er kwam een harley aan, dus ik gaf al aan of ie wilde stoppen. Dat wilde ie niet, en hon begon te steigeren, en achteruit te lopen. Ze parkeerde de achterkant van de wagen tegen een gaparkeerde aanhangwagen, waardoor ze niet verder achteruit kon, en nog meer begon te steigeren en te doen. En NOG flikt die harley het om voor haar langs te proppen!!!!!
Tja, sinds dien (okt vorig jaar) heb ik niet meer gemend..... Huilen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:43

Ach, er gebeurt nog wel eens wat in de menwereld. Je kunt je paarden nooit 100% voorspellen. Ik heb ook nog wel een grappig verhaaltje.
Een man bij ons uit de buurt ment met een tinker. Altijd heel profisorisch enzo en op les ook niets aan willen nemen enzo... Zoekt het dus maar uit. Nu ging hij dus een keer mennen met iemand uit de buurt. Zij bij de manege ongeveer de bocht om bij de spoorlijn, breken opeens zijn leidsels af! Haha! Hij mende nl. met strotouwtjes oid.... (heel vaag Clown ) Zaten ze dus opeens op een kar met twee stukjes touw.... *LOL* *LOL* *LOL* Die Tinker had het meteen door en die is in volle vaart naar huis gestoven... (daar waren ze vlakbij... }> ) Ik zou willen dat ik erbij was geweest, had me ziek gelachen hoe ze daar opd ie kar hadden gezeten. natuurlijk moet je hier eigenlijk niet om lachen, want er had wel echt iets kunnen gebeuren, maar goed.... Sindsdien heeft hij leren leidsels Knipoog

Ook heb ik een keertje toen ik nog heel wat jaren jonger was en nog niets met paarden deed, een keer meegemaakt dat er twee paarden in volle galop voor een kar het bos uit kwamen stieren...en jawel, er zat niemand meer op de kar. Verward Voor ik het wist kwamen ze richting mij en mijn nichtje. Paard links wilde precies de andere kant op dan paard twee en ze trokken mekaar dus uit evenwicht en klapten met volle vaart tegen een boom. Wij er meteen heen gerent en de paarden maar even laten liggen. Er belde meteen iemand naar de manege en die was er binen vijf minuten. Paarden zijn losgemaakt enzo. Hadden gelukkig niet echt wat. Even later kwamen de eigenaren het bos uit hollen. Zij waren van de kar afgevallen en hadden er niets meer aan kunnen houden. Boos! Gelukkig liep het redelijk goed af, maar wat ben ik toen geschrokken.

Met Jurga is er eigenlijk nog nooit iets gebeurd, maar ik klop het af. Wel heeft mijn stalgenoot een keertje expres een auto geramd omdat 'ie in ging halen op de spoorlijn.... *LOL* *LOL*

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:43

In de Bit stond pas een stukje over een vrouw wiens pony moest worden afgemaakt nadat een andere aanspanning tijdens de prijsuitreiking van ringsteken ofzo het hoofdstel af had gedaan om een appeltje gegeven, dit paard schrok van de kar achter zich, is gaan rennen en dwars over die andere pony heen is gelopen. Het zal je pony zijn..

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:21

Tijdens de menners club bostour, had iemand in de pauze van zijn dubbelspan 1 pony om gewisseld, en die stond ALLEEN in de trailer.
Tijdens de 2e pauze kwam er een jeep aangereden en die vertelde dat 1 paard zie helemaal in de stress en open gevochten had.
Toen we terug kwamen op de verzamelplek lag het paard helemaal stijf en hij trillde helemaal. Ook lag zijn rug en zijkant open. Na 2 uur was hij nog niet opgestaan en hebben ze hem in laten slapen.