Waarom is het mennen nou zo leuk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 00:28

Wat deed jullie besluiten om te gaan mennen? Daar moet toch een reden voor zijn, de meeste paardeliefhebbers hebben hun paard onder het zadel, maar waarom zetten jullie je paard voor de kar?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 00:42

Ik ben met mennen begonnen toen ik op 15-jarige leeftijd mijn shetlandpony heb gekregen.
Veel van de eigenaren van de paarden/ponies waarmee ze in het land stond, menden ook, dus was voor mij een heel logische stap om te gaan doen.
Ik heb toen met heel veel verschillende paarden gereden, maar mijn voorkeur blijft toch uitgaan naar een shetlander.
Vraag me niet waarom, want ze zijn zo eigenwijs als ze klein zijn Haha!

Maar het gevoel wat je hebt als ze voor de kar staan en het gaat goed is onbeschrijflijk

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 01:50

Leuke vraag eigenlijk wel Greetje ... ennuuuh nog effetjes en ik heb er ook een 5 voor staan haha.
Ik hou me bezig met de welsh mountain pony-fokkerij en zag een aantal jaren geleden een pony op de markt die me wel aanstond. (koop normaal nooit op markt, maar om een of andere reden kon ik het op dat moment niet laten... pony zag er gewoon te goed uit om te laten staan)
Achteraf bleek dat deze pony finaal uit de sectie A groeide (achteraf ook reden van haar eenmalige marktbezoek .. Haha! )
Ik dacht toen... vrolijke vriendin... met jou kan me weinig overkomen en je moet het maar lijden voor de kar, want ze was me toch te mooi om weg te doen.
Kortom.. dit was dus het begin van mijn "mennerij" en dus het antwoord op jou vraag.
Ik heb haar nog steeds, Heike heeft er zelfs een tekening van gemaakt heb ik begrepen. Lang leve "Nanda".. te zien op http://www.come.to/lageveld

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:19

Ik heb vroeger altijd rondgelopen op een stalhouderij,. Larter heb ik bij iemand fjorden gereden die ook voor de katr stonden. Zo ben ik er ingerold, eerst koetsiersbewijs gehaald, later eigen paard gekocht en nu men ik ook met hem.
Ik vind het geweldig, omdat mijn paard het heel graag doet.
Als ik een tijd niet gemend heb, en ik kom met het tuig aan, dan begint hij te zweten van opwinding, en kan niet wachten voordat hij voor de kar staat Haha!
Verder vind ik het heel leuk om verschillende dingen met een paard te doen. Voor ons allebei bevalt afwisseling prima.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:54

Aangezien ik helemaal hotel de botel ben van het mooiste ponyras ter aarde: de welsh, en er dus nooit echt op zal kunnen rijden (en ook niet veel om rijden geef maar oke) zoek je naar iets anders.
En sinds ik op mijn 4e een keer meegeweest ben op huifkarrentocht ben ik verliefd...
Vandaar dat ik men Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 13:57

Leuke vraag, moeilijk te beantwoorden.
Mennen is gewoon gaaf. De kick die het geeft om met je paard door de natuur te rijden... (geeft mij overigens de zelfde kick als ik erop zit hoor Haha! )
Om te trainen, om nieuwe dingen te leren, om in volle vaart over het strand te denderen, om een hindernis te rijden.....

Mijn vader ment, mijn oudere zus ment en omdat ik het ook ECHT wilde leren, ipv op zijn jan boere fluitjes, ben ik ook op menles gegaan.
Eenmaal de handigheid erin gekregen en ik was verslingerd. En waarom nou? Dat kan ik eigelijk niet uitleggen.....

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 14:19

Ik ben dus een 'ruiter', maar mijn hart ligt voor een groot deel bij het mennen. Ik vind dit ook een superforum, maar dit is de eerste keer dat ik er wat schrijf.

Ik heb 2 jaar geleden een tijdje een paard bereden van een Nederlands Kampioen tweespan pony's. Ik ging vaak met hem mee op de koets, las hem proeven voor en hij leerde mij mennen en alles dat erbij hoort.
Toen ging hij 3 weken op vakantie, en heb ik elke dag zijn paarden mogen mennen. Hij gaat vaak op vakantie, en elke keer men ik zijn paarden.

Ik rijd zijn paard niet meer, wegens tijdgebrek. Maar het mennen.... Wow! Ik dacht eerst ook: 'dat is voor ouwe ventjes...', maar niets is minder waar.

Vooral het bos in vind ik super. Hij heeft zo'n supernieuwe maraton wagen, en ik vind het heel leuk om dat uit te testen.. Haha!


Ik heb een arabier en zou hem graag voor de kar willen zetten. Helaas heb ik de tijd en het geld niet, en ook durf ik het niet zo goed met een arabier.

Maar ooit....

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 14:43

wij hebben duz een hele familie die in de paarden zit mijn vader is de grootste menner met paarden-dubbelspan ik denk omdat rijden nix voor hem is is mennen een goeie oplossing om toch nog wat met paarden te doen en ik heb ook weleens gement maar vind het niet zo leuk als rijden! Mijn zussie ment ook ik weet ook niet waarom ze dit nou zo leuk vind zal haar wel eens vragen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 17:35

ik weet niet meer precies waar het begonnen is.
Maar ik ben er mee besmet geraakt toen ik op een stal stond waar mijn pensionhouder mende(kon niet meer rijden dus dan maar voor de kar)
Ja dan rijd je een keertje mee, haal je je paard op om te beleren voor de kar, help je mee om de friezen in het span te krijgen en rijd je eens mee met het tweespan door de AmsterdamArenA Haha!
Later koetsiers bewijs gehaald en hopelijk volgend jaar met de fjord aangespannen te gaan rijden.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 19:00

Tja ik was eens op de manege en zag dat Kareltje (pensionpony) voor de kar gezet werd, vroeg of ik eens mee mocht. Jahoor dat mocht wel, zins die tijd ga ik vaker mee en mag ik ook altijd even sturen! Ik vind dat echt gaaf, zo in draf door het park! En je ziet en let op hele andere dingen dan als je rijd, en kan met meerdere mensen tegelijk weg. (zonder dat je nog een pony nodig hebt dan hihi)

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 22:19

Het is relaxed Party!!
Lekker het bos in,of over dorp mensen de ogen uitsteken }>
Ik weet het eigenlijk niet,het was gewoon zo gezellig en het was echt een kick toen ik moest sturen en nelson overeind kwam.Je hart gaat tekeer en je moet doorlopen want hij kan nu niet klieren(we stonden net iets verkeerd)en anders kwamen er ongelukken.Okeej,dat van me hart die tekeer ging kwam eigenlijk alleen doordat ik schrok Haha! maar het was gewoon geweldig stoer om tedoen.Tis weer es wat anders dan op je ezel zitten.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 22:26

Nou, ik heb dus een shet, waar ik niet op kan rijden, en waar ik niet eens op hoef te rijden en wil rijden, dus ben ik maar gaan mennen. En dat is gewoon zo onwijs gaaf, ik weet niet hoe ik dat moet zeggen, je zit daar gewoon op de bok en dat is gewoon onwijs cool gewoon Haha!
Wij hebben ook altijd de helft van de buurtkinderen mee op de bok Lachen

_________________
Jaaaaaaa Ossie voor de kar, en het gaat goehoed!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zip op 2001-11-03 18:52 ]</font>

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 18:42

Haha, Claudia! Ik wist niet dat Os een belg was Tong uitsteken

Ff ontopic: ik men heel af en toe, maar ik kan het niet echt goed, dus we doen het altijd met z'n 2'en eentje naast de pony een op de bok.

Maar waarom ik men? Gewoon voor de afwisseling denk ik. Vind het niet echt zo leuk, ja voor soms, maar niet voor iedere dag of iedere week.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:51

Citaat:
Op 2001-11-03 17:42, schreef assie:
Haha, Claudia! Ik wist niet dat Os een belg was Tong uitsteken

Ff ontopic: ik men heel af en toe, maar ik kan het niet echt goed, dus we doen het altijd met z'n 2'en eentje naast de pony een op de bok.

Maar waarom ik men? Gewoon voor de afwisseling denk ik. Vind het niet echt zo leuk, ja voor soms, maar niet voor iedere dag of iedere week.




Naaaaaaaaaaaaaajaaaaaaa hoe kan mijn peerd nu ineen keer een belg zijn geworden dan, zo blond ben ik toch ook weer niet Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 20:23

waarom ik men?? poe.... sinds mn 12e kwam ik bij een Man,die had 2 Belgische Trekpaarden (Nu inmiddels 4) en ik ging dus regelmatig mee op de bok.... tja dus ik ook een stukje rijden uiteindeijk natuurlijk Haha! Haha!

hij heeft mij van enkel tot vierspan leren rijden en toen ik mijn eigen haffie kreeg heeft ie me geholpen met haar te beleren voor de kar en ze vind het supergein!!!!!! Haha! Haha!

oortjes naar voren, lekker flink stappie derin.... zeg maar prrrrtt en HOEPS!! in draf...hehe... ze vind het ook gewoon hartstikke leuk.....

en ik ook Haha! Haha!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:32

Eigenlijk wilde ik je vraag al bijna beantwoorden met : "ik men omdat ik niet meer goed durf te rijden", maar als ik dat zeg lieg ik, want ik ben al met mennen begonnen toen ik nog dagelijks reed.. Haha!
Mijn eerste gedacht was ook "wat een ouwe banketstaaflensport, niks an!" totdat ik het eens geprobeert heb, en dan ben je gewoon verkocht....
Het is zo ongelofelijk gaaf, dat is niet uit te leggen, dat gevoel moet je gewoon hebben denk ik....

As woensdag ga ik voor het eerst weer naar de menclub en ik verheug me er gewoon op, ik rijd nu wel bijna elke dag met Mika, en dat is ook super, maar echt lessen is ook gaaf! En het allermooist zijn de ritten door het bos, vorige week met de beide friezen ook, een stuk in volle galop door het bos, dat gaat zo hard en is zo mooi.......*zucht*

Al met al een lang verhaal, maar geen duidelijk antwoord vrees ik.... *LOL*

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:04

De menners onder ons begrijpen precies wat je bedoelt Mika. Haha!
Maar het is inderdaad moeilijk onder woorden te brengen wat voor een gevoel mennen geeft.
ik ben nu bezig met het beleren van mijn shetlander. Volgende week voor het eerst aan de longeerlijn, ik ben benieuwd

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 00:57

Mijn vader heeft ooit met een aantal mensen van de kaartclub (ja hij moest ook iets doen in de tijd dat ik in de les reed Lachen ) zijn koetsiersbewijs gehaald. En van het een komt het ander.
Zelf ben ik niet zo'n menner maar samen betuigen we wel de pony's.
En met mooi weer vind ik een ritje ook wel leuk.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:47

weet je greetje hoe bijzonder het is dat je paardje jou met wagen en al wil dragen en zelf netjes voorop paradeert en dan zo ontzettnd bijzonder dat ze écht voor jou uit lopen?dat gevoel is echt heeel bijzonder en als ik een buitenritje met mijn pony maak en ze loopt zo netjes dapper voor mij uit,tja dat is een gelukzalig gevoel.en het leuke is dat je iemand die niks mt paarden heeft lekker naast je hebt zitten en toch ook kan genieten van zo'n rit

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 19:47

Sanderij dat berichtje van jouw daar kan ik wat mee. Het klinkt of het recht uit je hart komt. En dat is plezier beleven met je paard.Super meid en blijf dit fijne gevoel houden. Groetjes Greetje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:06

Sanderijn heeft het inderdaad heel goed verwoord!
Ik zat zelf al een tijdje te denken.. WaarOm ik het mennen nou zo mooi vind....
Ik kon het niet verwoorden, ik kreeg alleen een gevoel. En dat Gevoel heeft Sanderijn net daarboven omschreven!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:42

*bloos*
het gevoel is ook moeilijk te omschrijven maar zoooo ontzettend bijzonder..... Lovers

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:27

je krijg geen spierpijn zoals bij rijden.