[NH]Waarom de ''ruzie'' tussen Nh en Dressuur??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11115
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:03

SuperRoos schreef:
ok, uitleg, er zijn dus paarden, die op de plek waar de nieren liggen, dan daarboven net bij het rug/kont stuk (kan het ff niet beter uitleggen) hele grote bulten hebben zitten, boven elke nier 1 bult dus, vaak is die plek dan ook heel gevoelig, ik heb weleens paarden gezien waarvan ik dacht, mijn god, zo groot als die bulten waren, soms zijn ze ook anders gekleurd dan de rest van het lichaam van het paard, daar kun je het ook aan zien.


Ik wist dat je dit ging zeggen hoor Lachen. Maar dat zijn gewoon de rugspieren waar die bulten zitten en waar die paarden last van hebben (meestal omdat ze slecht gereden worden). De nieren zitten heel ver naar beneden, onder een dikke laag spieren die weer bovenop de dwarsuitsteeksels van de lendenwervels liggen. Die dwarsuitsteeksels zijn eigenlijk botplaten, juist om de nieren te beschermen, daar kan je van buitenaf dus nooit bij.

Dat "nierenverhaal" is verzonnen door malafide alternatieve genezers, want het valt natuurlijk niet mee om tegen een paardeneigenaar te zeggen dat hij zijn paard verreden heeft, dat willen ze niet horen....

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:25

ow, hoor ik ook weer eens wat nieuws, grappig,
als ik op sommige plaatsjes van de anatomie van een paard kijk liggen de nieren toch niet zo heel diep vind ik, maargoed, ik zal nog eens navragen, haha

kendra: wat je zei over nchterheid bij NH, wat ontbreekt volgens jou,
ik denk dat dit weer geldt voor de 'fanatieke' groep NHers, die vinden dat zei het beste zijn en dat alleen zij goed voor hun paard zouden zijn,

ik heb zelf wel eens bedacht, als ik echt NH zou doen, zou ik geen paard nemen, of rijden, want dat is niet natuurlijk, we zitten notabene op de plek waar de leeuw hen normaal gesproken aan zou vallen...