(nh) schrikparcours

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

(nh) schrikparcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 10:36

Hoe maak je jou schrikparcours. Wat stop je erin en hoe zet je het neer. Ik ben erg benieuwd.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:31

gebruik je eigen fantasie!!!!

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:43

ik ben van plan om in de kerstvakantie een springparcourtje te zetten.

maar ik zal later eens een schets sturen van hoe die er zal uitzien!

Doei!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 13:58

callippo schreef:
gebruik je eigen fantasie!!!!
'


Die heb ik niet Huilen

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:25

Kijk waar je paard bang voor is, dan kun je dat in het schrikparcours zetten (als dat kan natuurlijk).
Ik ben vorig jaar naar een schrikparcours-demo wezen kijken, ff denken, ze hadden daar: vuurwerk (bengaals vuur en rookbommen), vlaggen waar het paard onderdoor moest, een smalle donkere tunnel van zwart zeil, een gordijn van schriklint, een mini-waterbak, een betonmolen, een matras waar de paarden dan overheen moesten, een sproeier waar de paarden onderdoor moesten (is leuker in de zomer Knipoog ), een hooinet met allemaal balonnen waar het paard langs of onderdoor moest en een sirene (die aanging als het paard langs een verklikker liep en dus weer uit ging als het paard er langs was gegaan).
Misschien heb je daar iets aan, en je kunt vast nog veel meer dingen bedenken!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:03

Nou dan kun je die van mij in een gesticht afleveren, ik denk dat je dat een beetje moet opbouwen. In een keer alles lijkt me nog al heftig.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:36

Weet je wel hoe je je paard moet wennen aan enge dingen? want als je een schrikparcours opzet, zonder zelf goed te weten wat je moet doen, kun je je paard ook juist veel angstiger ipv moediger maken....

Ideetjes voor een schrik/oefenparcours:

balkjes op de grond leggen in de vorm van een labyrint,
tussen een oxer door
plastic zeil over de balken van de oxer
over een plank lopen
onder een "waslijn" door, eventueel met "wasgoed" eraan (plastic of een handdoek oid)
voetbal/skippybal laten "wegschoppen", overgooien met een bal (over je paard heen)
paraplu neerleggen of zelf vasthouden en boven zijn hele lichaam bewegen...
met een "vlag" (handdoek aan een stevige stok) zwaaien, je paard aaien, mee rijden...
Laatst bijgewerkt door callippo op 11-12-03 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:41

joelledsr schreef:
Nou dan kun je die van mij in een gesticht afleveren, ik denk dat je dat een beetje moet opbouwen. In een keer alles lijkt me nog al heftig.


Het was dus wel een demo met allemaal paarden die al langere tijd op de manier van PP getraind werden, ik kan me voorstellen dat als je paard zo over je heen loopt als hij bang is dit misschien iets te spectaculair zou worden ja... Haha!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:45

ik zou eens beginnen door met zeiltjes en handdoeken te spelen.. er over heen laten lopen.. er onder door (je moet dan het zeil ophangen.. een paard kan niet kruipen..Tong uitsteken) handdoek over zijn hoofd leggen zodat hij niets ziet en dan lopen.. zodat hij jouw echt moet vertrouwen... dit moet je niet in eens doen.. dan schrikt hij zich dood.. en zo kun je nog wel meer dingen verzinnen denk ik..

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:25

joelledsr schreef:
Nou dan kun je die van mij in een gesticht afleveren, .

WHAHAHAHAHA lig even helemaal in een deuk sorry hoor vond ik wel humor! OK dan!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:26

let wel op dat je het veilig houdt en je schrikparcour geen nachtmerrie wordt voor je paard.
succes.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:22

superstarry schreef:
.., een gordijn van schriklint,

Dat je een paard aan vreemde dingen went is prima, maar wennen aan schriklint lijkt me niet handig.
Dat spul heeft een funktie en dit is niet om je paard er bewust tegen aan te laten lopen. JMHO

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:24

Ik wil wel in het midden van de bak gaan staan Haha!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:45

Barb schreef:
Ik wil wel in het midden van de bak gaan staan Haha!


goed plan dan kan ik Smokey van haar trauma voor Barbara's afhelpen *LOL* .

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:59

zeiltje ophangen in de bak, desnoods over 4 staanders heen en dan bukken als je eronder doorgaat, wel eerst oefenen op de grond natuurlijk,

tip: NOOIT doen als het waait, haha, ik reed een keer op mn ex-tinker en toen ging ik er in draf onder door, toen waaide het zeiltje naar beneden en toen ben ik er bijna achter blijven hangen, was wel leuk, maar dat moet je niet bij elk paard hebbe, haha

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:49

Sugarmiss"]
[quote="superstarry schreef:
.., een gordijn van schriklint,

Dat je een paard aan vreemde dingen went is prima, maar wennen aan schriklint lijkt me niet handig.
Dat spul heeft een funktie en dit is niet om je paard er bewust tegen aan te laten lopen. JMHO
[/quote]

Ik bedoelde eigenlijk van dat rood witte plastic lint Clown

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:24

patrice"]
[quote="joelledsr schreef:
Nou dan kun je die van mij in een gesticht afleveren, .

WHAHAHAHAHA lig even helemaal in een deuk sorry hoor vond ik wel humor! OK dan!
[/quote]

hier hetzelfde, zelfs een dubbele deuk!!! *LOL* *LOL*
zag het al helemaal voor me: paard in dat (echt wel heftige) parcours en wordt aan het eind gillend in een dwangbuis afgevoerd....!!!!!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:30

schrikparcous ooo die heb ik zo vaak moet zetten en rijden voor ik daadwerkelijk op parcou morcht van mijn instructeur, euh wat zat daar allemaal in, vlaggen op de staander, ook iemand in het midden die met een vlag staat te zwaaien als je over de srpong gaat, de sproeier, ballonnen op de hindernis, klinkt stom maar die van mijn was er doodsbang voor Verward linten die flink wapperen, je weet wel dast knetter geluid, bommetjes en al vind ik niet zo nodig, hety is geen politieopleiding he en op parcour heb je die niet, oja keiharde boxen daar schrikte otoucha ook altijd van, moest ze niks van hebben, de waterbak en ze moest er ook door, wat ook altijd goed is om te oefenen is felle lichten in het donker, ik moest eens met irene(paard) op kerstjumping in het zilveren spoor en daar hadden ze allemaal felle spots neergezet en anders helemaal donker, nou geen hindernis sprong ze, ik ben echt moeten afdwijlen, hebben we toen ook flink op geoefend en wat nu in deze tijd ook wel hgandig is is een kerstboom want mijn vriendin deed eens mee en die hangde er mooi in hhahahaha, lag toen toc in een deuk! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:35

Bekijk deze twee topics even Lachen Verder ben ik enkel gefrustreerd, mijn paard geeft nergens wat om...

[VMR] ideeën voor grondwerkhindernisssen gevraagd
[VMR] Ideeën voor enge dingen, mak-maken gezocht

Mijn ervaringen:
* Zeil geheel over paard, geen probleem, het is eng als het ook over het hoofd komt.
* Gastoeter (paasei, vond ik echt wel) : Dat was iets van 1 minuut eng, vervolgens Cool Wat moet je nou?
* Pompons: Leuk, die kan je vast eten
* Klappertjespistool + ratelaar : Gaaaap
* Vlag zwaaien boven onder whatever : U wenst? Verward
* Paraplu : Dromen
* Grote blauwe voetbal (doorsnede 95 cm) over paard : Normaal moet ik toch tegen dat ding schoppen? Dus wat wil je nou?