ik heb de link (nu verplaatst) van Albert bekeken met foto's van een tandemwedstrijd. Wat mij opviel is dat er combinaties waren met 2-wielige wagens. (of heb ik dat fout gezien ) hoe zit dat, ik dacht dat dat niet mocht bij wedstrijden. Ook waren er karretjes met uchtbandjes en andre hadden andere wielen. Wat zijn jullie ervaringen? Of worden die voor de verschillende onderdelen gewisseld?
Groeten FemkeH
Albert
Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen
Geplaatst: 25-11-03 18:43
In Tilburg was geen aanspanning die met luchtbanden reed omdat dat in de klasse vier niet mag. Alleen bij tandem mag je ook met een tweewieler in de marathon starten. Volgens mij is alleen Harry Burghoorn, met de kleine maat Hackneys, gestart met een tweewieler. Op de foto's kan je mischien ook zien dat rijden met een tweewieler in de hindernissen een handicap is. In dressuur is een tweewielige wagen juist een voordeel.
Ervaring: Luchtbanden rijden veel beter, stoten minder, hebben meer grip in de bochten, maken minder geluid en zakken minder weg in het zand.
Waarom mag het dan niet? Weet ik niet.
FemkeH
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02
Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 19:30
Vreemd dat dan niet mag. Ik had mij er al over zitten verbazen. Maar het blijkt maar weer dat ik van het wedstrijd gebeuren weinig afweet.
Femkeh
Anoniem
Geplaatst: 26-11-03 21:28
Ik reed de wedstrijden eerder ook altijd met een 2 wielige tandemwagen van v/d Heuvel. Toen de regelementen begonnen te veranderen heb ik hem ingeruild voor een 4 wielige en daar heb ik nog steeds spijt van. Ik vind een goede hoge 2 wieler die goed in evenwicht te krijgen is fijner rijden dan een 4 wieler. Je hebt dan wel een goede groom nodig voor het evenwicht, je bent met een 2 wieler toch wat sneller uit balans. Op de foto´s is het verschil in hoogte goed te zien.