[UZ] buigen&compliment? een fout begin gemaakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

[UZ] buigen&compliment? een fout begin gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 22:33

Ik ben de laatste tijd dus met vrijheidsdressuur bezig, maar heb het even stilgezet, omdat er te veel druk op lag.(hij was heel heet door het weer, afgeleid etc.) Dus ben ik gewoon af en toe een beetje gaan spelen in zijn stal met wortels. Door dat spelen maakte hij af en toe beginnen van oefeningen, dit zijn ze:

-Dit was toen ik aansingelde, ik tikte op zijn knie, zodat hij het optilde, en ik het naar voren kon strekken, maar toen ik wou strekken, zakte hij door zijn benen, en wou heel bedaard gaan liggen.Ik schrok zo ontzettend, dat ik(stomstom ) zijn been losliet, en hij weer ging staat Lips are sealed Frusty



-Ik deed een wortel op zijn borst, maar die viel en belandde op zijn knie,waardoor hij ineens zijn rechterbeen heel ver naar voren deed, en stond in de "aandeteugel" houding, dit kan hij nu op commando, maar alleen als ik de wortel op zijn borst hou. en zijn been gaat niet meer zo ver naar voren




-en vandaag deed ik dus de wortel tussen zijn voorhoeven, en toen ging hij op het puntje van zijn hoeven staan, en zakte iets door zijn knieeen, maar je zag wel duidelijk dat zijn voorhand daalde, ook deed hij zijn lichaam wat naar achterenleunend(als jullie het nog snappen Verward )

Nu dus de vraag, hoe kan ik de buiging zo verder uitbouwen, dat hij zijn voorbenen naar voren doet. en zal ik de compliment verder uitbouwen? of ga ik dan te snel, zo ja hoe doe ik dat dan Verward



Hoop dat het duidelijk is. en hoop echt op reactie's, want Jack en ik vinden het echt leuk om zoiets te doen *LOL*

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 09:44

niemand Huilen ?

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:21

misschien door zelf een been naar voren te zetten en hem dan te vragen om te zakken.. vaak zetten ze zelf de andere erbij en heb je dus een buiging..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:30

Opletten dat ie voldoende ruimte tussen de voorbenen heeft om te zakken. Als de benen pal naast elkaar staan gaan ze vaak hele rare fratsen uithalen om proberen er tussen te komen, terwijl het eigenlijk niet past Haha!.
Gewoon RUSTIG uitbouwen, het strekken gaan ze meestal vanzelf doen als ze hun evenwicht onder controle hebben

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:46

ik doe bij duuk: wortel tussen zijn voorbenen houden en dan steeds een stukje naar ahcter,richting de buik...dan gaat hij die wortel achterna...steeds een stukkie verder... suc6 Lachen