[AR] ideal equestrian tuigen... ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

[AR] ideal equestrian tuigen... ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 16:12

Hey allemaal,

wij zijn voor onze Tinker op zoek naar een degelijk, betaalbaar tuig. Gisteren op Paard & koets, was er een stand van ideal equestrian. De tuigen zien er heel degelijk uit en zijn nog nét betaalbaar Haha! .

Maar wat is de reputatie van deze tuigen? Vallen ze onder de echte goede kwaliteits tuigen, of eerder middenklasse?

En wat is jullie ervaring met dit merk? Verward

Of raden jullie me een ander merk aan (rond dezelfde prijsklasse)?

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:40

Ideal tuigen zijn goede tuigen tegen een goede prijs. De ruitersportzaken die ook eigen tuigen maken zoals Van RIjs in Zevenhuizen en Oonk in achterhoek, verkopen als voordelige keuze ook Ideal. Dit geeft denk ik een goede waarde van het merk aan.
ZOals je op de beurs hebt kunnen zien is alles ook robuust uitgevoerd, zodat je niet snel bang hoeft te zijn dat het borstdeel gaat snijden of dat er snel iets breekt. Goed onderhoud blijft natuurlijk belangrijk.

Vraag voor het gebruik van jouw tuig (je kent zelf je wensen, alleen op de weg, ook marathons, etc) advies aan een goede ruitersportzaak. De meeste goede zaken kunnen je dan advies geven. Een tuig als van Ideal heeft niet het eeuwige leven, maar dat is ook afhankelijk van het gebruik.

Ideal is een goede keuze als je iets goeds wil hebben tegen redelijke prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:07

Ik vind Idéal een goed merk. Op mijn stage (OdK) werd dit tuig voor het werk (de tochten) en het beleren van de paarden gebruikt. Het krijgt dus vrij intensief werk te verduren, maar is nog steeds goed.
Verder ga ik met de laatste alinea van pantarhei mee Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:39

Ik ben erg te spreken over tuig van Ideal. Het heeft een goede pasvorm en het gaat heel lang mee. Als je het geld hebt, dan zou ik zeker dat tuig nemen.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:03

De economy-tuigen van Van der Wiel zijn ook niet belachelijk duur, maar kwalitatief beter dan Ideal.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:05

Albert schreef:
De economy-tuigen van Van der Wiel zijn ook niet belachelijk duur, maar kwalitatief beter dan Ideal.


Hoe duur zijn die dan ongeveer en wat krijg je dan? Hebben ze een site of zo?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 11:02


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:14

Ziet er op zich al aardig uit, vooral qua systeem. Maar zoiets moet je toch bekijken en voelen. Misschien heeft Albert er ervaring mee?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:19

Wij gebruiken zelf ook veel Ideal tuigen, ik vind het hele fijne en goede tuigen. Ik heb ook gister gekeken naar een 2-span tuig bij hun, en denk dat het dan toch weer Ideal word Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:06

Tessebes"]
[quote="Albert schreef:
De economy-tuigen van Van der Wiel zijn ook niet belachelijk duur, maar kwalitatief beter dan Ideal.


Hoe duur zijn die dan ongeveer en wat krijg je dan? Hebben ze een site of zo?
[/quote]

Een combinatietuig dat te gebruiken is voor enkel, 2span en tandem komt rond de 3000 euro.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:10

Ilindra schreef:
Een combinatietuig dat te gebruiken is voor enkel- 2span en tandem komt rond de 3000 euro.


Wow! Dat is nog best veel centjes.
En wat kost een enkelspan marathontuig bij hun of weet je dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:18

Nee, geen idee.
Je kunt ze het beste even een mail sturen of even bellen.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:54

Hat is mooi engels leer, heb het zelf ook, een speciale uitvoering, enkelspan, marathon, was 3 jaar geleden 1200 gulden. Wel waar voor geld! Verzinkte stiksels enzo! Het enige nadeel was omdat mijn tuig speciaal gemaakt moest worden, duurde dat erg lang. De service is ook goed, de importeur is De Heimolen. Ze hebben ook een website, wellicht kan je ze mailen.

Divoza heeft de prijzen er wel bij staan.

Succes met je beslissing!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 08:41

Het tuig dat ik dacht te kopen was een zwaar marathontuig van 600 euro. Dan is 3000 euro wel een beetje over ons budjet.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:55

Waarom geen nylon tuig visje?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 10:46

Ja... daar heb ook al over ziten denken, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat er mensen zijn die het echt schitterend vinden en anderen die er niet over te spreken zijn. Zelf weet ik er niets van... dus wat moet ik er dan van vinden? En hoe weet je of je een goed nylon tuig hebt?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:14

Je hebt wel goede nylon tuigen, maar die zijn net zo duur, zo niet duurder dan een lederen Ideal tuig. Persoonlijk zou ik liever voor een lederen tuig gaan.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:18

Ik heb een ideaal tuig van nylon met leer onderlegd,deze bevalt mij prima.
Het is lekker licht en makkelijk schoonmaken.en het is oersterk.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:19

Wij hebben nu bijna een jaar een Ideal enkelspantuig (600,- euro). Ik vind het op zich een fijn goed passend tuig wat redelijk soepel is.

Wat mij wel een beetje tegen valt is dat sommige delen al barstjes gaan vertonen, ondanks het regelmatig schoonmaken en invetten...

Mijn keuze is vorig jaar op dit tuig gevallen, omdat het betaalbaar is, van redelijk goeie kwaliteit en het vrij fijntjes en toch degelijk, met een brede borst en brede schoft en dat laatste vind ik best heel belangrijk.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:06

Ja..dat van die barstjes ken ik..
Een kennis van me heeft een Ideal tuig met l-bruin onderlegd. Dat is na een paar maanden al slecht. Vreemd. Hij had het voor een haflinger..leuk, maar toch net effe te grof.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:10

Alle waar naar zijn geld.
Als in een tuig al na een paar maanden barstjes te zien zijn is dat dure andere tuig dan nog wel zo duur?
Ik heb tamelijk veel ervaring met Van der Wiel tuigen; ja, ze zijn duur, maar niemand kijkt vreemd op als er €1500,- voor een zadel betaald wordt. Voor een tuig is zo'n bedrag ineens hoog?
Ik moet ook twee keer slikken bij de prijskaartjes, je kan ook op zoek gaan naar een tweede hands tuig.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:21

Albert schreef:
Alle waar naar zijn geld.
Als in een tuig al na een paar maanden barstjes te zien zijn is dat dure andere tuig dan nog wel zo duur?
Ik heb tamelijk veel ervaring met Van der Wiel tuigen; ja, ze zijn duur, maar niemand kijkt vreemd op als er €1500,- voor een zadel betaald wordt. Voor een tuig is zo'n bedrag ineens hoog?
Ik moet ook twee keer slikken bij de prijskaartjes, je kan ook op zoek gaan naar een tweede hands tuig.


Dat ben ik helemaal met je eens, maar als je nergens een goed 2e hands tuig kunt vinden en niet weet of het allemaal zo lekker gaat dat je er verder mee zult gaan is het wel een hele hoop geld zo'n tuig...
Al zou ik natuurlijk wel weten wat ik zou kiezen als ik niet naar het prijskaartje zou hoeven kijken!
Voor ons was op dit moment Ideal binnen ons bereik, wie weet kan er ooit eens een 'echt goed' tuig komen...
We zijn hier in ieder geval nu blij mee en mooi mee geholpen!

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:15

Hoi, Ik ben erg te spreken over het ideal tuig. Ik heb het nu al zo'n 5 jaar en het ziet er nog steeds als nieuw uit. Ook geen barstjes of zo. terwijl ik het toch niet super vaak onderhoud.

Groetjes