(NH) Tips voor het trainen van trailerladen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tango
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:48

Het is natuurlijk niet makkelijk om met je paard naar één of ander cursus voor trailerladen te gaan als hij niet te vervoeren is.
Dit probleem had ik ook. Mijn paard moest afgelopen winter naar de kliniek maar ik krijg hem absoluut niet de trailer op. Dus maar niet naar de kliniek en dierenarts maar weer naar stal laten komen.
Nu het weer beter gaat met hem heb ik mij voorgenomen dat dit nooit meer gebeurd. Ben op zoek gegaan naar iemand die mij hierbij kon helpen. Ik wilde geen harde maatregelen gebruiken dus het moest op de vriendelijke manier.

Ik kan Tango goed los in de bak laten lopen. Hij luistert goed naar mijn stem en kijkt naar mijn hulpen. Hier zijn wij mee verder gegaan.
Trailer met de klep in de bak gezet en tango losgewerkt. Op den duur geprobeerd of hij mee de trailer op wilde. Als hij weigerde hem weer "wegjagen" en dan weer proberen. Na ongeveer een half uur stond hij met twee benen op de klep, dan weer naar achter laten lopen en weer opnieuw proberen. Al met al stond hij na drie kwartier helemaal op de trailer zonder druk te hebben uitgeoefend. Hij vond het heel spannend. We zijn toen ook gestopt. Twee weken later weer opnieuw geprobeerd. Hij ging er nu steeds makkelijker op, zelfs even de stang erachter gedaan en de klep dicht. Zo een tijdje laten staan. Enorm beloond en hij was weer klaar. Afgelopen zaterdag heb ik hem zelfs zelf erop kunnen zetten!!!
Binnenkort gaan we het weer doen en dan gaan we ook een stukje rijden.
Ik had nooit verwacht dat we hem op een trailer zouden krijgen maar met rust is het gelukt.

Succes ermee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 26 bezoekers