[ar] marathons

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

[ar] marathons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 11:30

ik vraag me af wat precies een marathon inhoud en hoeveel kilometers dat is. is er toevallig iemand die mij eens mee zou willen nemen om te kijken of dit in de toekomst misschien wat voor mij is??

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:29

Bied je aan bij een organiserende vereniging als vrijwilliger, dan zie je het circus van de andere kant,
of ga bij een rijder helpen.

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:53

Ik neem aan dat je een marathon bedoeld voor het mennen Knipoog
Ik rij soms wel 's een onderlinge marathon mee, die zijn niet zo heel zwaar. Mijn vader rijdt officiele wedstrijden met dubbelspan. Het traject is ongeveer in totaal meestal tussen de 15 en de 20 km. Eerst heb je het A-traject, dat is gwoon een "buitenrit" om je paard(en) een beetje los te rijden. Dan heb je het stap traject. Dan moet je 1km stappen in ongeveer 10 min. Daarna heb je de rust en moet je meestal 10 minuten/kwartier wachten. Dan krijg je het E-traject, dat zijn de hindernissen. Met hindernissen bedoel ik dan geen spring hindernissen, maar palen enzo waar je tussendoor moet. Ook heb je meestal een waterbak en een brug. Bij officiele wedstrijden moet je het hele traject op tijd rijden en dat verschilt per klasse. Hoe hoger je komt, hoe sneller je moet aanpezen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Kuzz mij