[VD] Paard leren steigeren, leuk kunstje of dom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anoniem

[VD] Paard leren steigeren, leuk kunstje of dom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:35

Naar aanleiding van [RT] reactie topic steigeren steigeren en nog eens..... vroeg ik me af hoe de mensen hier denken over 'paarden leren steigeren'. De vrijheidsdressuur is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden en er zijn steeds meer mensen die hun paard leren steigeren op commando.

Wat vinden jullie hier van?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:41

Ik ga het Liberty ook zeker niet leren. Ik ben blij dat ik gezegend ben met een braaf paard dat keurig met 4 benen aan de grond blijf en dat wil ik graag zo houden Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:35

Tot nu toe blijkt dat de meesten absoluut tegen het leren steigeren zijn, in ieder geval bij paarden/pony's die ook bereden worden.

Toch vind ik het ook gevaarlijk om het te leren aan een paard of pony dat niet bereden wordt. Ik zal als voorbeeld een Shetlander nemen die we jaren geleden misschien zouden kopen. Dit was een heel schattig beestje dat ook kon steigeren op commando. Alleen vond deze het zo leuk dat hij meestal het commando niet afwachtte. Als je het land inliep, begroette hij je als een hond. Hij sprong dus zo met zijn voorbenen tegen je aan.

Nu was het maar een kleine Shet en nog heel jong. Maar ook kleine, jonge Shetjes worden groter. En wat nu als een klein kind de pony zou benaderen? Dat zou nog best eens rot af kunnen lopen. Ik moet er trouwens niet aan denken hoe die Shet geeindigd zou zijn als hij een groot paard was geweest. Je zou maar de wei inlopen en op dezelfde manier begroet worden door een Shire.

Zoals al eerder gezegd werd, denk ik ook dat het leren steigeren een begin kan zijn van een enkeltje slachthuis voor een paard...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:35

Cassidy schreef:
Ik vrees alleen dat de mensen, die zich aangesproken zouden kunnen en moeten voelen door al die waarschuwingen, niet op Rijtechnisch komen.
Misschien is het wel nodig om even een link op UZ neer te zetten?


Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Maar ik neem aan dat de meeste mensen die op UZ komen niet altijd uit het zadel zijn en er ook regelmatig in zitten Haha! (OK, misschien met uitzondering van de menners onder de Bokkers dan...).

Edit: ik zie dat het net verplaatst is naar UZ, mooi Haha!. Ik ben echt heel benieuwd naar reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:30

Saskia9 schreef:
laten we zeggen..ik snap wat jullie bedoelen..maar ik kan me niet zo goed uitdrukken wat ik nu bedoel..
denk dat et kwartje dan wel een beetje is gevallen..zijn we weer vriendjes dan Haha!


Volgens mij is het niet zo dat als je ergens een andere mening over hebt, dat dit iets met 'vriendjes zijn' te maken heeft. Maar ik geloof dat jullie er nu wel redelijk uit zijn zo.

Nog meer mensen met een mening over het aanleren van steigeren aan een paard?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers