wie rijd er aangespannen wedstrijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 07:06

ik heb zelf nu een marathonwagen en wil in de toekomst wel wedstrijden gaan rijden. maar hoe gaat dit in zijn werk en zijn daar ook verenigingen voor??????

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 08:49

kijk eens in het blad mensport

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 09:00

Ja hoor, je kunt jezelf aansluiten bij mensportverenigingen om onder hun vlag te gaan rijden. Bij jou in de buurt zitten er vast wel een paar. Mijn vader rijdt dus onder menclub de Nieuwe Heuvel, maar hij heeft geen startkaart. Hij start dus niet officieel wedstrijden. Misschien nog eens in de toekomst. Bij welke bond je aansluit hangt dus af van bij welke vereniging je lid wordt. Zoals wij bij de NH zijn NBVR, en we zijn de enige menclub daar haha, dus er zijn geen speciale startcouponnen voor mennen gnagna. Maar de wedstrijden staan idd in de Paard en Sport. Wij rijden vaak met de menclub onderlinge wedstrijden, zowel alleen met onze vereniging als met clubs uit de regio en daar leer je superveel van. Hier in de buurt is de mensport dus best populair. Vaak zijn er bij de menclubs ook mogelijkheden tot les waarin echt gelet wordt op het dressuurmatig mennen. Dat doet mijn vader ook en het gaat best goed. Zou leuk zijn als je bij ons op de menclub kwam, maar ja, dat is wel een beeeeetje ver weg haha Knipoog

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 09:06

als ik heeeeeeel lang heb geoefend kom ik wel eens een wedstrijdje doen bij jullie Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 09:44

Ja Lon, moet je doen!!!! Gezellie!!!! *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 10:08

compagnon dr pa en mijn pa is groom van hem. Ze rijden marathon wedstrijden, daar zit soms ook dressuur en kegeltjerijden bij. Er zijn idd verenigingen voor. Je moete r een startkaart voor hebben net als bij onder het zadel.
Bij de dressuur mag je eventueel een paard verwisselen. Als je bijv. met 2span rijd, eentje is niet goed in dressuur en je hebt nog een paard en die aknw el mag je die andere erbijw eg halen en deze ertussen zetten. Dit mag geloofk niet bij marathon, datw eet ik niet seker.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 10:55

met wedstijden rijden moet je net als onder het zadel aangesloten zijn bij een vereniging.daarnaast moet je een startkaart aan vragen.vervolgens kun je je inschrijven voor dressuur wedstrijden,dressuur en vaardigheid of marathon(=dressuur vaardigheid en marathon)
maar ik denk wel dat je eerst een goede conditie moet opbouwen,vervolgens een goede instructeur die je dressuurmatig leert mennen en je begeleid in het werken naar een wedstrijd toe.
via de vereniging kun je vragen welke wedstrijden er allemaal in de buurt zijn en via hun moet je je dan inschrijven.
kijk eens op http://www.mensport.nl of daar ook verenigingen bij staan en anders vraag je het bij maneges in de buurt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 13:14

Ik rijd wel wedstrijden (jes Verward ) maar alleen onderling. Het heeft voor mij toch geen zin om me ergens bij aan te sluiten, kom er niet verder mee.
Ben het verder helemaal eens met Sanderijn.
Zonder instructeur kom je in de men-dressuur nergens.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:20

Bij de KNF kun je ook menwedstrijden starten. Er zijn best wel een aantal verenigingen die ook menlessen geven en onderlinge wedstrijden organiseren.