hop hop hop..tinkie in galop...ahhhhhhh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 19:29

ik was gisteren na het rijden tink heerlijk aan het uitstappen op de verharde afrijlaan van het erf,was een mede stalgenoot ook aan het uitstappen alleen was dat paard een beetje door het dolle,op een gegeven moment hoor ik keihard gegalloppeer,en ja hoor ik zat al te denken,ik neem de leidsels maar vast wat korter,en jawel kwam daar ineens paard en ruiter langsgegalloppeerd,was ie op hol geslagen,maar tinkie raakte er uiteraard ook wat fris van en wilde er zo hups achteraan!maar gelukkig zit de rem er goed op en even mijn stem verheffend ho zeggen en pats stond ze stil.om vervolgens weg te sjokken net of er niets gebeurt was.heerlijk zo'n karakter,wel fris maar blijft luisteren om vervolgens weer normaal te doen......
(ik was stiekum wel een beetje geschrokken en dacht:oops als dat maar goed gaat)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:32

logisch dat je gesschrokken was.
wat is tinkerbell dan een braaf pony'tje zeg

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:40

Bij dat soort situaties komt dat kudde instinct altijd naar voren. Lief dat ze toch braaf 'bij je bleef'. Lovers Pony+karretje+sanderijn in sneltreinvaart over de weg lijkt mij namelijk minder!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 22:03

Wat goed dat ze bleef stappen! Het kan onwijs moeilijk zijn om je pony bij je te houden als er een ander paard langs sjeest.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 22:04

Op zulke momenten moet blijken hoe goed je voorwerk is geweest. Zo te lezen zit dat wel snor (niet dat ik daar aan twijfel hoor). Maar het blijft eng als je zoiets achteropkrijgt.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 00:34

Zo zie je maar weer.... het karakter van de vader Boreas Ubbo verloochent zicht niet;
Al gehoord dat een dochter van Ubbo kampioen van Duitsland is geworden onlangs ?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 00:42

he Bertus! gezellig dat je ook hier bent. Er zitten genoeg welsh liefhebbers hoor. En ook een stalgenootje van je.

Enne gefeliciteerd met het kampioenschap. is voor jou natuurlijk ook een hele eer.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 07:24

Hee Sandrijnie!!
Gaaf dat het zo goed ging, ondanks dat op hol geslagen paard... Lijkt me niets om erop te zitten trouwens.
Ik hoorde laatst weer iets over mijn vorige verzorgpaard: had geen zin meer in buitenrit, staat stil en komt iets omhoog, draait zich 180 graden om en in galop naar huis... Deed hij bij mij ook wel eens, waarop ik hem in de berm trok en woedend omdraaide en een rotschop gaf, afsnauwde, tja wat moet je zonder zweep.... maar dat hielp nog wel.
Schijnbaar had het die keer bij de eigenaresse niet geholpen want ze was er bij het omdraaien al afgevallen!
Wat een rotknol grijnz... eigenwijzie he.
Maar heb toch wel fantastische tijden met hem gehad.
Sanderijn, ga zo door met Tinkie he? Fantastisch!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 11:17

he bertus gezellig
ja idd had ik die kampioene van duitsland in de paardenkrant gelezen.
lang leve ubbo!
'tinkie heeft echt een super karakter ik ben zo ontzettend blij met haar!
ze loopt echt super voor de wagen al.als je zin hebt kom maar eens een ritje maken met ons!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 23:13

Goh, het wordt steeds gezelliger hier Haha!
Leuk hoor, zoveel welsh iefhebbers *LOL*
Oke, was ff off-topic....
Maarre, wel een erg brave welsh, hoor! Zou er toch niet aan moeten denken om op hol te gaan met de kar (onder het zadel ook niet trouwens)...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 17:56

nou ik heb 1 keer in mijn leven bij bertus op de wagen gezeten met nanda ervoor en toen ging ze op hol.dat wilde ik werkelijk nooit meer meemaken......(kon bertus niets aan doen hoor)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 00:32

mmm... kon ik niks aan doen ?? zul je mij niet zo snel horen zeggen hoor ! Meestal is het toch: eigen schuld dikke bult.
Was b.v. toen veel te enthousiast over nieuwe kar en had die beter moeten controleren. Ook heb ik me achteraf wel afgevraagd of ik er wel aan gedacht heb om uberhaupt op de rem te trappen haha. Ik heb alles geleerd met een ongeremde kar, dus de oplossing daarin waarschijnlijk nooit gezocht, terwijl nu blijkt dat het in sommige situaties wel handig kan zijn. Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:45

ach bertus ik kom nog weleens weer en toch is er een goede les uit voort gekomen:mij zul je nooit zonder broek zien rijden!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 00:35

Haha! Haha! Haha! ik zie het al voor me... Sanderijn zonder broek op de kar..
Maar ff serieus.. dat heb ik ook nog nooit gedaan eigenlijk, ook niet bij die bewuste rit trouwens toch ? Stond allen te dicht voor de kar.
Daarna dit eenspan ook nooit meer gebruikt maar gelijk nieuwe laten lassen, die 15 cm langer waren. Nooit meer problemen gehad daarna.
En ja.. hoop je nog weer eens te zien.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 00:37

nee je had die bewuste rit de broek thuisgelaten.oops foutje.......toch bijna apeldoorn bellen,die grote weg kwam wel erg dicht in de buurt!