[VD] ik wil mijn verzorgpaard ook VD leren...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

[VD] ik wil mijn verzorgpaard ook VD leren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 21:00

ik heb een 6-jarig verzorgpaard dat alles ongelooflijk snel leert. Hij was draver en binnen 4 maanden hebben we samen de L1 gewonnen op de wedstrijd. terwijl toen hij aankwam op de manege hij nog niet eens fatsoenlijk kon draven Ach gut

nu wil ik hem ook leren op commando voetje te geven en buigen. hoe moet ik dat aanpakken? aan de longe heb ik geen zweep meer nodih jij luisterty voldoende nar mijn stem. Ook doen we vaak free-style zodat we elkaar nog beter leren kennen.

wat moet ik het eerst doen als hij wil buigen?
( wat is trouwens het compliment?) Schijnheilig

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:05

Buigen is dat het paard naar beneden komt zonder zijn knieƩn op de grond te zetten. Compliment is dat een onderbeen op de grond komt. Op dat been draagt hij dan ook het gewicht.

Het buigen leer je daar het paard in kleine stapjes te lokken of je hand te laten volgen tussen zijn benen. Dus je vraagt hem gewoon ergens naar toe jouw hand te volgen. Maakt niet uit waar heen. Als hij dat goed snapt ga je hem vragen zijn neus op zijn knie, dan hoef, dan tussen zijn benen. Tot zo ver achter tussen zijn benen dat hij gaat zakken.

Het komt er dus op neer. Kleine stapjes. Dus eerst leren jouw hand over al te volgen. En dan richting het buigen.

Succes

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 09:11

dank je wel, ik ga het vanmiddag al proberen. Hij is ontzettend leergierig dus ik denk dat hij het best zal snappen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:35

Eerst aan de eigenaar voorleggen. Helaas zijn er mensen die zomaar hun verzorgpaard van alles gaan leren, waar later van blijkt dat de eigenaar dat absoluut niet wil hebben

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:10

Ja inderdaad, er zijn ook mensen die niet van 'truukjes' houden.

En zowiezo eerst beginnen met de basis, die is zo belangrijk!
Buiging leer je inderdaad stapje voor stapje, ik vond het niet zo'n moeilijke oefening.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:48

Wie heeft jou het geleerd dan Summertje?

;p Schijnheilig