[VD] Vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

[VD] Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 18:16

Ik ben met m'n verzorgpony begonnen met VD. De basis beheerst ze en ik ben nu bezig met buigen. Dat gaat best goed: ze brengt zonder moeite d'r hoofd tussen d'r benen maar ze heeft de neiging één been naar achteren te zetten. Het andere been laat ze wel goed staan (een beetje naar voren dus). Ik hoop dat iemand weet wat ik hieraan kan doen. Verder wilde ik graag weten welke commando's jullie gebruiken voor het compliment en het knielen. Dit wil ik na het buigen gaan oefenen. Zover is het nog niet maar ik ben gewoon benieuwd naar wat voor commando's julie gebruiken omdat ik zelf geen idee heb wat voor commando's (stemcommando's en commando's met je handen of zweep ofzo) ik hiervoor zou kunnen gebruiken. En verder vroeg ik me af hoe moeilijk oefeningen als de berggeit en op het blok zijn zodat ik weet wanneer ik daar ongeveer mee kan beginnen. Hoe leren jullie trouwens op het blok?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:29

Compliment ~> Neer
Buigen ~> Buig

Op het blok is niet zo moeilijk, pak een stevige emmer (wel heel stevig Knipoog ) En probeer het been van de pony erop te zetten, natuurlijk meteen het commando geven, en belonen. Zo lukt het bij mij toch altijd Lachen

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 20:49

Voor buigen gebruik ik idd 'buig' maar ik gebruik 'neer' al als ze iets neer moet leggen dus ik denk niet dat het erg duidelijk is om dat nog een keer te gebruiken. Maar wat geven jullie verder dan voor hulpen behalve een stemcommando?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 07:43

Voor buigen gebruik ik "buig" en aanraking met de zweep achter de singelplek.

Voor het compliment gebruik ik "neer", en aanraking met de zweep aan de achterkant van het been dat ze op de grond neer legt. Lachen

Blok kent mijn pony niet (heb niks wat als blok kan dienen) en Berggeit kent ze ook niet Lachen

Knielen ben ik nog niet aan begonnen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 07:44

Ohja en voor een oefening zeg ik altijd, "Rachel let op" en dan de commando's voor de oefening die ik wil vragen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:51

Gebruik de zoekmachine eens Knipoog

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 03:20


Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 12:47

ja daar had ik al gekeken ...

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:36

Voor het compliment gebruik ik: naar beneden en dan wijs ik met mijn hand naar zijn been.

Voor mijn site, zie mijn onderschrift Tong uitsteken