[AR] Bang voor de wagen, hoe oplossen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:34

Je zou idd haast zeggen dat hij met in of uitspannen eenkeer iets naars heeft meegemaakt.

heb je als eens geprobeert hem met tuig alleen tussen de lamoenen te laten staan zonder hem vast te maken of zo? Gewoon paard neerzetten de kar naar hem toetrekken, de lamoenen laten zakken en blijven vasthouden. Wordt hij dan ook bang??

En gebruik je oogkleppen?? Misschien ziet hij die lamoenen aankomen en schrikt ervan. Ik zou tochvoor ze zekerheid contact opnemen met een proffesionele africhter voor dat er grote ongelukken gebeuren.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:00

Dat is een heel moeilijke. We zijn met Karuna op een gegeven moment gestopt met mennen omdat ze te gevaarlijk werd buiten, door haar leeftijd werd ze wat kippiger en begon overal van te schrikken, resultaat, op de stoep, tegen een lantaarnpaal, bij iemand bijna in de tuin.

Het is de vraag hoe ver je moet gaan, ik heb ooit en keer gelezen in de Mensport een verhaal van een bekende menner die ook paarden voor anderen africhte en aankocht. Ook hij heeft wel eens een toppaard moeten opgeven omdat die gewoon niet goed in te spannen was wat hij ook probeerde.

Zijn reactie hierop was, je hebt nu eenmaal paarden die om wat voor reden ook nooit geschikt zijn om veilig mee te mennen of in te spannen.

Je moet denk ik wel blijven proberen voorlopig nog, maar mocht het blijven fout gaan, ben ik bang dat je het moet opgeven om verdere grote problemen te voorkomen en jezelf en je paard alleen maar frustraties te laten krijgen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers