[VD] clickertraining geprobeert.. gefaald

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

[VD] clickertraining geprobeert.. gefaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 11:08

Hey,

Nou ik begin bij het begin... Een tijdje geleden reed ik een 4 jarige pony DAIGIRO. Nu deze was echt een "klier" Hij liet zich nooit vangen in de wei.. je moest hem steeds naar binnen "jagen"(in de piste bedoel ik dan) En dan deden we telkens een Join-up en liet hij zich pakken.. Nou op de duur ging het ook niet meer, hij sprong gewoon over het hek terug de wei in..(het was dan ook een meega goede springpony) We dachten dat we het misschien met clickertraining konden verhelpen.. Dus we ging het proberen met die eerste stap: targetting. Maar hij snapte er echt niets van... Hij legde de link tussen click en beloning maar niet.. Enig idee hoe dit kwam???
==>pony is inmiddels verkocht he

Greeeetzzzzz,
Alieska

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel


Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 14:07

wel, met targetting.. raakt hij het rode opvallende voorwerpje klik+beloning.. we hebben er zo zeker een kwartier gestaan. Ik moet wel zeggen dat hij niet aandachtig was en er was ook veel afleiding?

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 15:15

ja ik weet het, nee niet verkocht om die reden hoor. Het was ook niet mijn paardje, van handelaars namelijk.. en die moesten er elke dag bij en als hij zich niet laat vangen dan is het extra moeilijk. Maar niet enkel die reden. Hij werd veel te hevig.. Begon te bokken, stijgeren.. Toen hadden ze de persoon die hun paarden zadelmak maakt er een keer op laten rijden en die had er ook fameus last met( wederom bokken + stijgeren) en ze vonden het te gevaarlijk om die bij te houden. Nu is doorverkocht aan iemand die paarden verder opleert.

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel


Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 21:10

Ja, maar twas een streke paardje he, naarmate hij meer in verzameling kwam, dus ook meer spieren kreeg werd hij heviger en heviger.. op het laatste kon ik hem eigelijk niet meer aan... maar dit is totaal offtopic:d

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:48

ja, ik heb er ook heel veel van geleerd! Zeker qua omgang met paarden en ze begrijpen

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 14:02

ja, was meteen begonnen met het targetting(dat aanraken) omdat er op veel sites stond dat je dat meteen kon doen...:-s Heb het samen met mijn instructeur gedaan.. Hij zei al wel dat Daigiro een koppig paardje was maar dan nog?

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:16

interesante uitleg en er zit wel wat in..maar ik denk dat het vooral met het concentratievermogen van het dier in questie afhangt, niet? Als ze zich langer en beter kunnen concentreren gaan ze het misschien ook wel liever doen omdat ze snappen wat je bedoelt?

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 16:59

Na een tijdje reageert de pony op bepaalde symbolen/tekens en heb je de clicker niet meer nodig. Het is ook niet de bedoeling dat je hem gebruikt zonder reden. Verschillende redenen zijn: het zich niet laten vangen in wei, niet op de trailer gaan,... Wanneer dit geoefend wordt met behulp van de clicker en ze doen het vanzelf na een tijd, heb je de clicker niet meer nodig.

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers