[AR] Ik zoek menles in buurt Zoetermeer/Leiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

[AR] Ik zoek menles in buurt Zoetermeer/Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 21:34

Ik ben op zoek naar goede dressuurmatige menles in de buurt van Zoetermeer/Leidschendam. Ik heb er een geschikt paard voor, maar kan niet kar en paard vervoeren. Paard naar iemand meenemen is geen probleem, met zijn eigen tuig.

Zou handig zijn om op de betreffende locatie en koets te kunnen lenen, tuig heb ik zelf. In de zomer (als het land droog is) kan ik ook thuis rijden met tweewielige wagen.

Paard heeft veel moeite met balans en ik zou dus graag hulp hebben bij het rechtrichten en het leren van Aachenbach mennen, zodat ik dat probleemloos met een hand kan. Paard is nog niet ervaren maar loopt er wel netjes voor. Gezien gebrek aan ijzers en matige kwaliteit hoeven, kan ik niet veel met hem op de weg.

Wie weet raad?

manonnetje
Berichten: 141
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: dichtbij steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:54

Je hebt in zoetermeer Hanemaaier zitten, die geeft menles en daar kan je ook een kar lenen. Naast onze stal hebben ze iedere woensdagavond menles, ik kan wel eens vragen hoe of wat...
Ik sta in zoetermeer/leidschemdam( verlengde van de voorweg!

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 12:21

Dat zou mooi zijn bij de Voorweg, dat is niet ver. Haha!

Ik meen dat ze bij Hanemaijer geen les willen geven met vreemde paarden, omdat ze geen eigen terrein hebben. Aangezien ik maar af en toe aangespannen rijd, wil ik geen ijzers onder dat paard. Bovendien is het land nu zo nat, dat ze er zo weer onderuit vallen.

Voorkeur dus voor locatie met (zand) bak of weide waar ik dus ook een koets kan gebruiken. Paard is groot ca 1.70m

Ben benieuwd! Alvast bedankt,
OK dan!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:23

Je kan het ook proberen bij Cees Ambachtsheer(of Ambagtsheer)Deze
woont volgens mij in Zoetermeer en heeft zijn paarden in Stompwijk staan

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 12:55

Groots deze naam had ik al eens eerder gehoord maar was hem kwijt.
Bedankt!

anjadeshet
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 00:13

Als je geen ijzers onder wilt i.v.m. slechte hoeven sou je ook eens kunnen over wegen om hoefschoenen aan te schaffen. Kijk op site www.smit-rijssen.nl daar staat alles over die hoefschoenen. Ik ken een aantal mensen met shetlanders die ze ook hebben en die zijn allen zeer tevreden. Daar loopt gewoon op zijn blote voeten an als je over de weg wilt gaan rijden of mennen dan doe je zijn schoenen aan.
Veel succes.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 09:08

Ik ben me inderdaad al aan het orienteren op hoefschoenen. De eerste aanschaf kosten hiervan zijn echter nogal hoog, ik begreep van ca E 50 per voet. Een afweging hierbij is dat het paard zijn voeten nogal verwaarloosd zijn geweest de afgelopen jaren en hij heeft behoorlijke platvoeten. Boos!
De smid komt nu elke 6 weken en we zien nu na ca 4 maanden al verbetering. De smid geeft aan dat het handiger is even te wachten met hoefschoenen omdat vermoedelijk zijn voeten nog gaan veranderen. Dan wordt het natuurlijk wel een heel dure grap. *LOL*
Ben overigens wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen met deze manier van hoefbescherming.
In het al eerder genoemde tijdschrift van de NVVR, de vrijruiter, is al een evaluatie geweest met vrijwel alleen maar positieve reacties op verschillende typen hoefschoenen, dus ook easyboot en marquis e.d.

anjadeshet
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:39

Ik zal vannavond even aan mijn vriendin vragen hoe zij haar hoefschoenen bevalt en van welk merk ze zijn. Ik weet wel dat er een stand op Deurne bij Horse Event stond en die kwam oorspronkelijk uit Duitsland. De importeur die hier in nederland zit zit in Amersfoort. Daar heeft zij ze vandaan. Merk ???? Wordt dus vervolgt.