[LO] verschillende manieren longeren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

[LO] verschillende manieren longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 17:47

Nou ik heb dus de vraag: op wat voor verschillende manieren kun je de touwtjes vastmaken van het bit naar de longeersingel?
Ik had het eerst als een soort slof zeg maar..... (kweet nie of de goede naam gebruik). Daarmee bedoel ik: van het bit naar de onderkant van de singel, dan naar de ringetjes van de singel en dan weer naar het bit.
[ITP] [Timon] => Longeren met touwtjes... => net als deze lieve shet heeft!

Maar ik heb ze ook wel eens anders gehad. Van het bit, naar een ringetje aan de zijkant van de longeersingel dan boven de longeersignel door naar het ringetje aan de andere kant dan naar de andere kant aan het bit. Dan weer terug naar een ringetje dan onder de longeersingel door naar het ringetje aan de anderen kant en dan weer naar het bit. (snappen jullie het???)

Wat is eigenlijk de beste manier? En hoe doen jullie het? En wat is eigenlijk de werking van die verschillende manieren? (ik merkte wel dat suleika bij manier twee sneller en beter ontspande en haar rug beter gebruikte).

groetjes!


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 16:21

nou... mijn doel is dus... zorgen dat hij een betere halsbespiering krijgt (dus meer boven in de hals). Maar opzich valt dat ook wel te trainen met gewoon rijden.

Maar mijn hoofddoel is dat hij lekker los komt door de rug en zijn rugspieren gaat gebruiken. Omdat hij een jaar geleden spierbevangenheid in zijn rug heeft gehad heeft hij moeite met zijn rugspieren gebruiken. Vooral tijdens het rijden. Dus dan train ik het liever met longeren, zonder dat er iemand op zit.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 16:29

maar hoe kan een paard dan zijn rugspieren gebruiken terwijl hij maar een beetje met zijn neus in de lucht loopt te flierefluiten? tenminste dat zou suleika gaan doen dan.


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 09:32

crossmonster"]
[quote="Suleika schreef:
maar hoe kan een paard dan zijn rugspieren gebruiken terwijl hij maar een beetje met zijn neus in de lucht loopt te flierefluiten? tenminste dat zou suleika gaan doen dan.


idd ben ik het mee eens, iedereen heeft zijn eigen manieren van longeren en iedereen doet het op de manier die die zelf het beste vind, als je die halsspieren wat wil versterken, kan longeren ter ondersteuning gedaan worden. wat jij met jou pony moet doen (ik ken deze combinatie nl) is de pony meer vanuit het been naar de hand toe gaan rijden, probeer meer gewicht te drijven in de hand, ze loopt teveel in een eigenhouding, een nepkrulletje dus, als je wil kan ik binnenkort wel lesgeven ???
( en dan kun je meteen zorgen dat jij en maart tegelijk op concours moeten, probeer dan nog maar wat meer pony's te regelen en dan kunnen we met de vr8wagen gaan! Haha!)
[/quote]

haha oke vet!!!!!! is goed Haha!:D
haha ik wil best een keertje mee gaan crossen... ik denk dat esther ook wel mee zal willen...maar niet over iedere hindernis denk ik!
Haha ohjeeh dat wordt wat met suleika Haha! najah....

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 14:59

whahahh met die tonnen zag er wel heeeel cool uit!!! haha zei Yvet (voor de verduidelijking: ons lesgeefmens op maandag van de ponyclub) dat dat je hem dan 'moest' longeren? ik denk....maarja, das mijn mening..... dat je het beter op kunt lossen met rijden... en mijn mening is ook.... voor halsspier en ruglosmaken vind ik longeren beter....maarja das nie echt een antwoord op je vraag! maar breg, ik wil graag een keer les van je daarvoor Haha! dan kan ik ut ook een x aanvoelen als het goed is als ik erop zit Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 20:48

whaha nee toen meta zei dat het goed ging zag het er ook wel goed uit Haha!:D whaha dat gevoel had ik bij sul ook hoor alsof ie ieder moment over die tonnen kon flikkeren Haha! Haha!

nee ik vroeg of Yvet het tegen jou zei dat je haar moest longeren voor stelling... maar da was dus nie zo Haha!
maar stelling moet je eik ook op je benen rijden he... anders zwaait ie denk ik nog met zijn achterhand uit... dus dat heeft denk ik niet veel nut met longeren.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 11:39

Mareska schreef:
Jah precies ik was elke keer verbaast dat hij geen tonnen opzij had geskupt omdat het zo laag leek Verward najah...
Van dat longeren is ook wel maar mijzelf lukt het echt niet dan gaat ze helemaal naar binnen vallen enzo en binnenbeen reageert ze niet op net alsof ze het niet snapt Blond terwijl op de andere hand het wel lukt, maar het kan liggen aan dat ze rechtsgebogen is..


whahahah die blonT poppetjes telkens van jou!! whahah!!
zoals ik al had gezegd... dat naar binnen vallen zit in de familie!! Zullen we het uit de kweek halen? Haha! oke wie heeft er een hengstpaard dat extreem naar buiten valt? *LOL*

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:20

wahahh cool dat met je kuiten draaien dat doe ik altijd automatisch voor de tv ofzow Haha! haha dus daar hoef ik nie meer op te letten Tong uitsteken
maar ik wil geen dikke kuiten! (heb ik toch al Haha!) maar dan lijk je net zo'n vent Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 16:30

ja ik denk wel dat ik je snap Haha! die tweede is er dan voor om zijn achterhand er zeg maar bij te houden?

en wat ik ook wel eens heb gezien zo'n bontje achter de kont ofzowiets... wat is dat en waar is dat voor?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 17:02

oh hahaha en dan hoef je dus zelf geen touw vast te houden!
das wel slim bedacht Haha! maar klotst da nie telkens tegen de kont van het paard aan?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 18:47

whaha ohw zoow, maar k kan me voorstellen dat een perd er gek van wordt Haha!

ik vond de les leerzaam Haha! (haha daarvoor heet het ook les denk ik Tong uitsteken) nee maar ik vond t vet cool!! mag je vaker doen Knipoog Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 18:57

whaha oke is zal er eens over nadenken Lachen ben maar een arme student Knipoog
maar ik heb eik wel zin in een wederdienst whaha grappig: een natura wederdienst whahah. (niet natura maar gewoon natura... whah najah jij wilde toch al pot worden Tong uitsteken Haha!hihi (maar ikke nie Tong uitsteken)) whah oh sorry ben vaag aan het banketstaaf geloof ik!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 17:35

Mareska schreef:
whaha daarna vond ik het ook met springen wel goed gaan, alleen de afstanden is nog moeilijk maar ik heb eigenlijk nooit echt springles gehad, alleen bij een vriendin van mij die vader die had eerst ook nationaal gespronge ofzoiets en daar reed ik eerst een tijd hun pony, maar die pony loste de afstand zelf op dus eik hoefde ik toen nooit iets te doen alleen sturen haha.
van de ponyclubles snap ik eik wel ja, ach je bent toch bezig.

Trouwens, het stinkt hier heel erg........naar eigendunk Knipoog
van de "geweldige lesgeefster" en de pony haha *LOL*


whahah was da de vader van petri???

ja breg wat stinkt het hier ongelofelijk erg!!! whahah Tong uitsteken
OK dan!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 17:59

crossmonster schreef:
mag ook echt wel als je zo goed ben als IK Haha! Knipoog


nou weet ik waar die stank vandaan komt!! van die overvolle wc van jou:D

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 18:31

whaah succes dan!! en laat je huis heel Tong uitsteken:D

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 15:34

nou ik hoop van harte dattie nie drachtig is!!!!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 16:09

jaaaaaaaa toen al????? da wisk nie Boos! hihi Knipoog jah inderdaad, poedersuiker man! benk nie blij mee Boos!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 07:23

ik denk dat die schuur wegmoet omdat hij zijn huis ergens anders gaat bouwen (op dat grote groene weiland). Idd toen stond ik behoorlijk voor L*L Haha! hahahah najah ik bouw eerlijk gezegd liever niet als in een partytent, zo koud brrr!

Citaat:
ohw jah , enne lou, ik ga echt nie met mir zoenen, want dan moet ik weer een pedopasje gaan aanvragen,en die krengen zijn tegenwoordig ook duur ! whahahah LOL:P


whaha nee inderdaad jolijn daar hoef je volgens mij geen pasje voor te hebben, tegenwoordig kan dat ook zo geloof ik. Maar bregje niet getreurd, ik wordt over een half jaartje 18!!!


whhahaha gatver hahahahahahahhah

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 07:37

hmmm trouwens... misschien weet ik wel waarom harry shakira gedekt heeft... omdat hij denkt:
heej zo groeit ie nie meer, dan wordt het ook geen paard.
Omdat ie toch tegen jou had gezegd esther.. van uhm: maar we houden het mooi bij de ponys?

Ook al zo vaag... telkens als ik erover begin dat ik met suleika in januari bij de club stop (dus ook geen wedstrijden meer rijd op suleika) loopt hij weg, of gaat hij over wat anders banketstaaf!!! Verward

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 17:43

ja weet ik, maar ik wil volgend jaar express uit mezelf geen wedstrijden meer rijden. Omdat ik dan alles zelf moet betalen incl ponyclub enzow...

haha ja doeda, dan de gemeente opbellen Haha!:D:D haha ben benieuwd wat ze zeggen Haha! whahahha

ja idd bregej... maar als harry zegt van.......neeej we houden het alleen bij de pony's (tegen esther) dan ben ik bang dat ik pino daar niet mag stallen Boos! najah... ik vraag het wel gewoon een x Haha! zodra vital weg is

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 20:26

loulou schreef:
whaha, nee as je weet wie er komen vind je het plan opeens veel minder leuk denk ik Scheve mond Haha!

heey maar ff serieus, mir moet eerst maar aan harry vragen hoe het zit met die vergunning en anders bellen we gewoon een x de gemeente *LOL*
ga ik echt doen kan het altijd proberen toch Haha!
en dan ga ik natuurlijk eerst vragen wanneer die een vergunning krijgt en nie gelijk zeggen van 'je mag hem pas in maart een vergunning geven' Haha!


whaha of je stelt gewoon een bezwaar in Schijnheilig uhm... de schuur belemmerd je uitzicht, maar dan andersom! kan da? Tong uitsteken Haha! dan zeg je gewoon dat je van de buren bent Lachen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 07:05

whhaha oooooooooooooooooooh je mag geen namen noemen Tong uitsteken Haha! wahahah ja die zorgt inderdaad voor de meeste rellen Tong uitsteken in de club Haha! hahah

ik ook ff offtopic: ik had shakira gister 'gement' en heel lang met harry gepraat... maar toen had ik het topic nog niet gelezen dus kon ik ook nie vragen hoe het met de vergunning zat Lachen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 17:40

Annelou schreef:
En lukte dat goed Shakira mennen? Haha!

oooh jullie noemen namen, straks komt .... heel toevallig op bokt, en doet de ontdekking Schijnheilig


najah... het ging redelijk zullen we het daarop houden Lachen haha in het begin snapte ie er niks van, maar daarna begon het toch wel te dagen, dus ik had wel vooruitgang geboekt Lachen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 07:42

whahah ja inderdaad!!! ik denk dat ik er binnenkort weer even mee ga wandelen over de weg. ga je mee?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 07:49

haha nee ik ga um nie mennen over de weg Haha!:D whaha nee dan vlieg ik er inderdaad in de kortste keren achteraan:D haha nee ik men haar wel gewoon met LONGEERLIJNEN in de bak. En over de weg dan loop ik er gewoon langs Haha! haha. maar van mij mag je mee hoor Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers