[LO] Probleem: wisselen naar andere hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fanny
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Amersfoort

[LO] Probleem: wisselen naar andere hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 11:45

Ik heb een probleempje:
Als ik mn paard op de andere hand wil laten lopen met longeren, en ik loop naar zijn kont om hem vooruit te drijven, loopt hij mee naar achteren en draait hij zijn lichaam van mij weg.
Hoe kan ik dit oplossen? moet ik naast hem gaan rennen om zo snel mogelijk bij zijn kont te komen? Lijkt me niet ideaal?
Moet de longeerlijn gespannen blijven of juist ontspannen?
Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt!!!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:27

heb je geen zweep bij je dan? dan kun je hem daarmee vooruit laten gaan. twee lijnen is ook een optie. dan kan je paard zich niet draaien als jij t niet wilt.

Fanny
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 13:31

Ik heb altijd een zweep bij me, maar als ik niet voorbij het midden van zijn lijf kom en ik drijf met de zweep, gaat hij nog meer naar achteren. Ik ben nog niet ervaren genoeg om met twee lijnen te longeren, dat is helaas dus (nog geen) optie.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:47

logisch dat je paard mee naar achteren draait als jij naar achteren loopt. Bij het van je af laten stappen nadat je van hand bent verandert, blijf je zelf staan en drijft het paard met je zweep voorwaart en van je af.

Fanny
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:12

Ik ga het (weer) proberen, oefening baart kunst zeggen ze toch altijd? Knipoog

Fanny
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:34

Debo, wat jij beschrijft is precies mijn probleem. Mijn paard is ook erg dominant en hij blijft me uitproberen, maar ik ben heel consequent! Ik heb al zoveel geduld gehad, dat het nu een keer afgelopen moet zijn. Steeds probeer ik hem op 'een lieve manier' te corrigeren, maar dat helpt dus niet bij hem. Ik zal wat harder optreden! Thanx!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:39

Fanny schreef:
Debo, wat jij beschrijft is precies mijn probleem. Mijn paard is ook erg dominant en hij blijft me uitproberen, maar ik ben heel consequent! Ik heb al zoveel geduld gehad, dat het nu een keer afgelopen moet zijn. Steeds probeer ik hem op 'een lieve manier' te corrigeren, maar dat helpt dus niet bij hem. Ik zal wat harder optreden! Thanx!!

haha had t weg gehaald omdat ik later dacht.... hmm dat is volgens mij het probleem niet... maar weest niet bang een tik uit te delen en als je t doet doe t dan meteen goed.. 1x raak en t is over

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:51

ha dit flikt die van mij ook, iedere keer als ik hem omdraai, ik doe 1 stapje richting zijn schouder, hij doet 1 stapje achteruit, ik heb er altijd een 2e persoon met extra zweep bij nodig om hem ff op gang te helpen.

Bij lesgeefmens doet ie het wel goed, het varken......die is veel geroutineerder dan ik en kan beter meppen.....

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:32

Naar je toe halen, stilstaan en touw vasthouden in andere hand, met andere hand, zweep naar zijn kont wijzenen desnoods klein tikje. De mijne ging ook altijd mee achteruit, alleen zweep erbij houden helpt. daag Lachen

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:34

hahahaha dat had ik ook die van mij is ook zo dominant als wat en die is ook nog eens helemaal niet bang voor de zweep en nu heb ik het gevonden touw strak houden en dan zweep naast het hooft wat openneer mee gaan todat het touw beweegt en dan gaat ze van zelf ik hoef helemaal geen tik te geven zo reageerd ze super goed Lachen ja of dat poedersuiker weet ik niet want ieder paard is anders maar mij is het ook zo gelukt.
dus veel succes he -xxxxxx- suuske

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:35

hahahaha dat had ik ook die van mij is ook zo dominant als wat en die is ook nog eens helemaal niet bang voor de zweep en nu heb ik het gevonden touw strak houden en dan zweep naast het hooft wat openneer mee gaan todat het touw beweegt en dan gaat ze van zelf ik hoef helemaal geen tik te geven zo reageerd ze super goed Lachen ja of dat lukt weet ik niet want ieder paard is anders maar mij is het ook zo gelukt.
dus veel succes he -xxxxxx- suuske

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:36

sorry had een beetje een grote fout gemaakt Geld, geld!
maar probeer eens.
groetjes -xxxx- suuske