[LO] Longeren zonder hulpmiddelen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Limo

Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:15

Ik stel voor dat dit topic wodt gesloten. De geplaatste stelling wordt iedere keer op een andere manier geplaatst maar steeds met dezelfde strekking. Uiteindelijk vervalt het een welles nietes discussie waar niemand wat aan heeft. Het lijkt erop dat sommige mensen het als ultieme uitdaging zien om gelijk te krijgen. Zover ik het kan inschatten is er zowel met paarden als met mensen geen uniforme oplossing. Ierder paard vraagt om zijn eigen benadering. Daar vallen wel een aantal grote gemene delers in te ontdekken. Echter, zodra je methodes gaat vergelijken zonder er een specifieke situatie aan te koppelen blijf je appels met peren vergelijken.

Cavalo Lusitano


Limo

Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:54

[quote="Aqua8horse
De longeertraining zoals wij die geven is een ondersteuning voor het rijden. Dit heeft te maken met het feit dat wij met deze longeertraining een basisgang ontwikkelen met schwung en tact(dus souplesse en optimaal gebruik van de rug etc) Dat is erg makkelijk want dan hoed je daar in ieder geval niet meer aan te werken als je op het paard zit. quote]

Volgens mij is longeren niet een vervanging van bepaalde training van het paard maar een aanvulling op. Door het ontbreken van de ruiter kan het paard, onbelast, trainen. Hierna zullen de oefeningen met ruiter makkelijker gaan. Dus ook onder het zadel zul je aan schwung en tact moeten blijven werken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers