[AR] Mijn karretje is bijna klaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

[AR] Mijn karretje is bijna klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 23:26

Afgelopen winter kocht ik een tweedehands karretje voor mijn Shet Beau. De opbouw was helemaal verrot maar het onderstel was nog goed dus zijn we (mijn vader en ik) het op gaan knappen. Van het onderstel moest de roest verwijdert, het moest daartegen behandelt en geverfd wat ook voor de wieltjes gold waarop ook nieuwe bandjes kwamen. Hier waren we de afgelopen zomer steeds wat mee bezig en gisteren zijn we dan echt begonnen met het maken van de opbouw en dat gaat heel goed! Ik had geen idee hoe dat er uit moest zien maar mijn vader is wel handig en zo hebben we nou met mijn (geringe) rijtuigen kennis en zijn handvaardigheid toch een leuk karretje in elkaar kunnen knutselen
OK dan! Het is een vier wielig wagentje waarvan het ijzeren onderstel donkerblauw is. De opbouw is van zwart betonplaat en bestaat uit:
- achter een bak met tegen de achterkant van de bok een plank waar je goed zitten kan. Die plank kan ook verwijderd zodat er veel in vervoerd kan worden (stro bv).
- de bok zelf met een voldoende hoge tweepersoons bokzit met klein rugleuninkje en nog kleinere armleuningen (indien noodzakelijk later uit te breiden). En vor zit natuurlijk nog een voetenplank (duh).

Het maken van de bok ging echt veel sneller dan verwacht en wie weet kan ik in oktober met mijn eigen aanspanninkjedeel gaan nemen aan de menlessen van de manege hier. Echt cool! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:30

Klinkt goed! Foto's?

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 23:36

Ik zou graag foto`s plaatsen maar het is me tot nu toe steeds niet gelukt omdat ze te groot waren|o . Mocht het me ooit WEL lukken dan zal ik ze zeker hier neerzetten.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:34

Leuk zeg! Ben er wel benieuwd naar. Je mag mij anders wel een foto mailen hoor Lachen

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 22:16

Liberty: dat is wel een goed idee! Ik zal morgen foto`s van het karretje maken 9mijn rolletje is toch bijna vol) en dan hoop ik je die deze week te kunnen mailen. Leuk dat jij ze dan wel plaatsen wil!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:10

ik wil foto s !!! Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:26

Pjelk schreef:
Liberty: dat is wel een goed idee! Ik zal morgen foto`s van het karretje maken 9mijn rolletje is toch bijna vol) en dan hoop ik je die deze week te kunnen mailen. Leuk dat jij ze dan wel plaatsen wil!


is goed, zie het vanzelf wel Lachen

8horses
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:10

hoe lang zijn jullie ermee bezig geweest met dat karretje¿¿¿¿

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 22:19

8horses: Ehm dat staat hierboven al zo`n beetje maar ik zal proberen het wat preciezer te formuleren:

[color=brown]Onderstel[/color]
schuren onderstel en owatrol zetten, twee uur oid
ivm drogen owatrol een dag later hammerite er op.
Weer een dag later begonnen met verven. Dit duurde ook eeen dag aangezien er verspreid ovwr de dag verschillende lagen op moesten.

[size=12]Wielen[/size]
Toen de wieltjes, dat was ook een dag werk. Allereerts moest ik ze allemaal schuren (ze waren vreseluijk roestig!) en toen heb ik er drie lagen hammerite opgespoten. Tussen de verschillende lagen moet minimaal 15 min. en maximaal 3 uur zitten. We hebben ook nog nieuwe binnenbandjes om de wilen gedaan \maar dat was ook weer een daf later ivm drogen hammerite.

Opbouw
Toen het bouwen van de opbouw. Dat was eigenlijk ook in een dagje wel gebeurt. Toen nog een dag erbij voor het verven en nog een extra dagje voor het bedenken van de finlal touch.

In totaal zijn we er dus zo`n 8 dagen mee bezig geweest. Het kan dus best snel maar wij deden er veel langer over aangezien mijn vader weinig tijd heeft en ik oook niet altijd zo actief was Schijnheilig .Dit voorbeeld van ons karretje is natuurlijk wel heel specifiek want wij hadden al een goed onderstel. Als je dat ook zelf moet fabriceren duurt het uiteraard ook langer en dat is ook afhankelijk van of je weet hoe het er uit moet zien of dat allemaal geleidelijk moet uitzoeken, bedenken en ontdekken.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:22

O wat gaaf klinkt dat.......ben heel benieuwd straks naar de foto's van het karretje en natuurlijk naar de foto's van het karretje met Beau.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:51

he wat leuk ik ben ook zamen met mijn vader een karretje aan het opknappen. het onderstel is helemaal gestraald en moet nu weer onder de bak. verder uis hij bijna af, alleen nog bekleden en wat kleine dingetjes. hij word helemaal beplakt met het logo van het bedrijf van mijn vriend. een leuke manier van reclame maken toch!!! veel succes met je karretje!!!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:53

wat is owatrol?