[VD] langer laten beneden blijven...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

[VD] langer laten beneden blijven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 11:19

hoi

ik ben nu al een tijdje bezig met mijn aan vrijheidsdressuur. ze kan al stilstaan, komen, achteruitgaan en al van die basis. maar ook ben ik al een hele tijd bezig met compliment en buiging. ze kan het goed. maar ik kan ze niet langer beneden houden. ik heb het boek van Nathalie Penquitt wel zeker 100 keer opnieuw aandachtig doorgelezen. maar ik weet echt niet wat ik verkeerd doe. ik kom der maar niet toe dat ze langer op de grond blijft en zo kan ik ook niet aan het knielen enzo beginnen. iemand tips aub!

bedankt!
Tlove

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:22

Het stoppen van een oefening kan je ook een comando geven. Ik heb met Dennis een tijdje het zelfde probleem gehad.
Ik ben gewoon zodra hij probeerde op te staan een comando gaan geven(bij welke oefining dan ook, buigen, liggen, knielen, compiment of zitten). Als je het concequent doe lukt het vanzelf.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 11:54

ik kan dat eens gaan proberen! wie wet! bedankt!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 17:53

ze heef t het niet zo met commando's, kan het anders? ik geef al een tijdje commando 'voet' voor voetje geven, maar ze kan het nog altijd niet! alleen als ik het aantik met de zweep. alsof ze die niet kan onthouden, kan het ook anders???

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:23

Als Odin het compliment doet dan zeg ik altijd "blijf" en dan moet ze zo blijven staan. Ze mag dan pas omhoog als ik een ander commando geef

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:25

In het begin zul je altijd met commando en aanwijzing moeten doen, het duurt vaak wel even voordat je paardje het feilloos doorheeft. Het ene paard leert sneller dan de ander, en hoe consequenter jij bent, hoe eerder het paard het oppikt.

Mijn pony kijkt ook heel erg naar lichaamstaal. Hier even een voorbeeldje van mij: Die van mij kent de Spaanse pas, maar soms deed ze het gewoon niet en dat snapte ik niet. Wat deed ik nou, in het begin met Spaanse Pas aanleren raakte ik met mijn linkerhand de neus aan zodat ze niet de heletijd bij mij zat te koekeloeren, maar mijn pony dacht dat dit commando (voor haar dan, voor mij onbewust) er ook nog bij hoorde.
Daar kwam ik pas later achter. Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:41

Ja, lichaamstaal is idd heel belangrijk! Met de spaanse pas moet ik er schuin voor gaan staan, en als ik er helemaal voor ga staan dan gaat ze liggen. En met de piroutte moet ik er altijd rechtsnaast gaan staan, en zo weet ze meteen wat ze allemaal moet doen...heeeel handig!