[AR] Het begint toch weer te kriebelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

[AR] Het begint toch weer te kriebelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 15:32

Ik heb nu al een paar maanden niet meer op de bok gezeten maar mis het zo erg. Ik verlang er weer zo naar om weer op de bok te kruipen en even lekker te gaan rijden.
Sinds het ongeluk met Dennis heb ik dus niet meer gement. Ik heb Dennis 1x voor de sleep gehad na die tijd maar dat lukte niet. Daarna veel met tuig gelongeerd en er achter gelopen. Dat gaat wel prima maar met Dennis durf ik het echt niet meer aan. Het is nu 3x fout gegaan, 3x te veel dus.

Ik denk dat ik maar heel hard moet gaan sparen voor een pony er bij zodat ik eindelijk weer op pad kan gaan.
Toch wel raar, eerst kreeg je me bijna niet aan het mennen, rijden vond ik veel leuker. Ik ben er mee door gegaan omdat Dennis het zo leuk vond. En nu ga ik toch al bijna liever met de kar op stap.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:44

wat is er gebeurd dan?
(sorry als ik het niet weet maar ben pas sinds kort op bokt)

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:59

Ik snap heel goed dat je niet meer durft, maar toch lijkt het me beter dat je weer vertrouwen in je pony gaat winnen...
Ga altijd met z'n 2e desnoods blijft de 1 de hele weg naast dennis lopen!
Maar je meot het niet zo van je af laten glijden: "Ik ga maar sparen voor een 2e pony". Kom op! Je kan het wel!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 21:17

[UZ] [AR] Nee, niet nog een keer..........

Dit is er dus een paar maanden geleden gebeurd.

In de tussen tijd heb ik toch wel heel veel met hem geoefend. Enkel met het tuig er op en dan longeren of langeteugelen. Het kan echt 5x perfect gaan en dan de keer daarna gaat weer die knop om en gaat hij weer. Juist omdat hij het zomaar uit het niets doet vind ik het zo eng geworden. En zelfs als je er naast loop is er geen houden aan. Ik ben er echt gewoon al maanden bijna iedere dag mee bezig en geef het toch een beetje op.

Iemand mag wel een keer een week ofzo komen helpen, dan sta ik te springen om iemand te ontvangen en zorg ik dat er met Dennis gewerkt kan worden. Maar zelf ga ik echt niet zomaar weer achter Dennis zitten.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:21

ik heb net de andere topics gelezen echt erg zeg bah.. ja misschien de hele tijd naast dennis blijven lopen? ik zou t anders ook niet weten?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:24

en is hij met een andere pony erbij niet rustiger? als er eentje naast loopt! je moet toch eerst het vertrouwen opbouwen!zodra ik een tuigje hebt ga ik met Reddy aan de gang, die heeft nu 2x voor de sulky gelopen en 1x voor de kar (langs de weg)

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:25

Was ik weer Knipoog Ik had even al je topics nog eens bekeken, ik geloof dat ik allen al eens gelezen had, maar ik weet het niet. Kijk al lees ik je 1e verhaal.. al gebeurd dat bij timon en mij dan durf ik al never meer!
Ik denk gewoon in de bak blijven rijden... Dan kan er niet veel gebeuren en kan hij ook niet wegrennen... Of gewoon veel lange lijnen... sterkte

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 21:44

Dat laatste ongeluk hebben we dus zelfs in de bak gehad. Hij knalde gewoon dwars door het lint heen! En als ik mijn eigen kar er achter gehad had was hij 100% zeker om gegaan.

Het engste is dus dat hij gaat bokken en rennen. Zelfs met een slagriem, een stang d'r in en in de bak is hij dus aan de ren gegaan en onwijs aan het bokken.

Ik weet het dus niet. Het liefst zou ik hem in het 2span naast Tammy zetten. Dat is de enige manier waarvan ik 100% zeker weet dat het goed gaat. Tammy is Dennis z'n maatje en 100% betrouwbaar voor de kar. Het enige detail is dat Tammy nu naar Friesland is verkocht.

Maar ik wil zo graag weer. Heeft er niet iemand een pony te leen Schijnheilig ?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:01

Ja hoor Ciska, je mag van mij zo komen logeren, kunnen we mennen met Polly, die is echt wel betrouwbaar en kan je daar lekker mee op stap.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:16

ik heb net je verhalen gelezen en kan heel goed begrijpen dat je het vertrouwen in je pony kwijt bent. Het lijkt me echt heel erg om steeds mee te moeten maken maar gelukkig is het tot nu toe nog steeds redelijk goed afgelopen.
Misschien is het inderdaad een idee om eens met een andere pony te gaan mennen zodat je weer wat meer vertrouwen krijgt. En of je moet gaan sparen voor een andere pony? ik weet het niet. Maar ik denk dat het heel moeilijk zal zijn om weer vertrouwen op te bouwen met Dennis.
sterkte!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:39

Ik las je verhalen en het was net een déja-vu. Mijn vader heeft zelfs tot 4 keer toe een ongeluk gehad met ons paard en kwam de laatste keer zelfs in het ziekenhuis. Toen hebben we besloten het paard te verkopen, ik reed er dressuur en springen mee dus hij werd verkocht onder het beding dat die mensen hem NOOIT voor de kar zouden zetten.

Daarna hebben we een ander paard gezocht. Die hebben we eerst een maand weggebracht om te laten beleren voor de kar. In de tussentijd heeft mijn vader geoefend met paarden van anderen, omdat hij er toch behoorlijk angstig van was geworden. Toen ons paard terugkwam is hij gelijk aan het oefenen gegaan. We zijn nu anderhalf jaar verder en nu kan hij pas echt zeggen dat hij eroverheen is. Hij bleef altijd bang dat het weer fout zou gaan. Afgelopen weekend zijn we zelfs met Lina door de waterbak geracet bij de plaatselijke marathon!

Ik weet dat je dit niet graag wilt horen maar als ik jou was zou ik Dennis niet meer voor de kar zetten. Ik snap best dat je het heel graag wil, maar er komen alleen maar ongelukken van totdat het echt fout gaat. Tot nu toe ben je er elke keer goed vanaf gekomen. Als je er de ruimte, de tijd en het geld voor hebt zou ik een ander paard/pony kopen voor het mennen...............

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 17:00

In Dennis zelf heb ik vertrouwen, hij gaat voor mij door het vuur. Zelfs als ik hem nu voor de kar zou zetten zou hij zijn best doen voor mij, dat weet ik zeker. Maar als die knop om gaat hoort, voelt en ziet hij helemaal NIETS meer. En dat is de rede waarom ik hem er niet meer voor durf te zetten.

Zelfs als mij nu gevraagt word een groene pony te beleren voor de kar zou ik het doen, dat vind ik alleen maar leuk. Maar het mennen met Dennis is voor mij toch altijd iets speciaals geweest, daar heb ik nog meer van genoten dat wel willekeurig ander paard voor de kar. Zelfs een 2span friezen mennen doet mij minder dan een ritje met Dennis.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:02

Vreselijk zeg, wat er gebeurd is! Maar probeer aub vol te houden! Ik heb het zelf ook met Roy gehad. Hij is nu eindelijk wat rustiger maar elke keer als ik te mennen ga MOET er iemand (liefst 2 iemanden) mee, zodat als er wat gebeurt er toch iemand bij is die kan helpen. Ik ben ook een beetje angstig geworden voor de kar en zit er toch liever op.....

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:13

Ik begrijp dat je het niet durft, en er weer vertrouwen in krijgen, dat is zo makkelijk gezegt. Al zou Den het nu weer 10 keer goed doen, waarschijnlijk zal jij altijd 'angst' houden dat het weer zal gebeuren, dus lekker ontspannen mennen zit er dan ook niet in
Wel ontzettend jammer, vooral omdat jullie het beide zolang vonden. Ahg, wie weet ooit weer Lachen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 15:44

Ik weer op die bok gaat zeer weer gebeuren. De vraag is alleen waneer en met welk paard. Niet met Dennis iig.
Het risico dat er wat gebeurd vind ik te groot geworden. Tot nu toe heeft hij niets ernstigs gehad, maar een volgende keer kan het veel slechter aflopen.

Ik wil zo graag weer!!!!!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:35

Wat rot zeg.
ik zou idd, voor een andere pony mennen.
Voordat je zelf misschien erg gewond raakt, of er iets met Dennis gebeurd.
Misschien kan je ergens goedkoop een jonge shetlander ofzo kopen, en daar lekker mee gaan oefenen, en als die echt goed beleerd is , een keertje samen met Dennis proberen.