[VD] Blok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

[VD] Blok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 10:11

Wat gebruiken jullie als blok om oefeningen op te doen?

Ik heb wel eens echte stevige houten blokken gezien, net als die ze gebruiken bij olifanten in het circus maar dan een beetje kleiner. *LOL* Maar denk niet dat iedereen een blok voorhanden heeft. Wat is een goed alternatief?

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:11

Een strobaal kan opzich ook wel. Alleen zorg wel dat je dan een mes bij je hebt, want stel dat je pony weg glijt en onder het touwtje komt...

Uh... en voor de rest is het heel simpel om er zelf 1 te maken hoor Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:36

Ik had (ze zijn nu weg) van die grote lange (best hoge) betonnen tegels, die gebruikte ik altijd.
Als ik het te laag vond dan legde ik er met veel moeite nog eentje bijop. Ze waren wel zo zwaar en breed dat ze niet omvielen hoor. Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:36

Marieke_456 schreef:
Een strobaal kan opzich ook wel. Alleen zorg wel dat je dan een mes bij je hebt, want stel dat je pony weg glijt en onder het touwtje komt...

Uh... en voor de rest is het heel simpel om er zelf 1 te maken hoor Haha!

dat is Banjer en mij gister dus overkomen... Gelukkig bleef Banjer heel braaf rustig staan tot we het touwtje hadden losgesneden... (met zo'n blik van "help Verward " )

Misschien een tip om er een sjabrakje overheen te leggen? Of een (oude) deken?? Dat heb ik hier wel eens op foto's gezien.... en dat ga ik nu dus volgende keer ook proberen..... Haha!

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:40

Ik gebruikte eerst steeds zo'n ingepakte zaagselbaal en dat werkte prima Lachen Maar nu heeft mn vader een blok voor me gemaakt dus ik hoef gelukkig niet meer met die zaagselbalen te slepen Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 18:52

Ik weet niet of ik zomaar een strobaal mag pakken en ik vind het ook een beetje griezelig met die touwtjes. En een strobaal is ook aardig wiebelig

Zo'n blok is erg handig, en welke afmetingen kun je hem dan het beste maken?

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:19

Summertje schreef:
Zo'n blok is erg handig, en welke afmetingen kun je hem dan het beste maken?


Mn vader heeft de afmetingen zelf bedacht Haha! Ligt er denk ik ook aan hoe "moeilijk" je het wilt maken Lachen (hoe kleiner de bovenkant hoe moeilijker het is voor je paardje om er netjes op te kunnen staan... ik merk dat Mirei t soms nog wel moeilijk vindt om netjes in het midden op te stappen op ons blok en ons blok is nog niet eens extreem klein ofzo Lachen )
Maar als je de maten van ons blok wilt weten kan ik m morgen wel eens opmeten hoor Tong uitsteken

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:08

Ik heb een verhoogde putdeksel in de wei zitten (niet doen met een beslagen paard!) dat werkt prima (voor een foto daarvan kun je in mijn profiel kijken)