[VD] Hoelang...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

[VD] Hoelang...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 13:10

Heey,
Ik ben na de basis begonnen met "voetje" , ik zou graag willen weten hoelang het bij jullie ongeveer heeft geduurd tot je paard dit helemaal alleen kon. Dan kan ik namelijk een beetje kijken of mijn paard er lang over deot of juist heel snel enzo Lachen . Nou hopelijk hoor ik snel wat!
Grtzzz Nadine

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:14

voetje had Honey in 5 min door (met zweep aantikken, en dan voetje optillen dus, dus nog niet pas)

Dus vol goede moed wilde ik het jamaica leren, maar het enige wat ze deed was me een beetje schaapachtig aankijken Haha!

Na een paar x oefenen met zelf voetje optillen enzo viel het kwartje ook bij haar

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 13:24

Zo snel??? Bloos! Nou dan is mijn Bino niet de slimmste Bloos Knipoog . Haha ben nu ongeveer 4 dagen of zelfs langer al bezig en elke dag ongeveer een kwartiertje. Hij begint het nu wel aardig te begrijpen en tilt soms even snel zijn voetje omhoog maar nog niet zolang ik wil. Maar dat zal nog wel komen hoop ik Knipoog Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:28

Guus wel langer, een week of twee. Maar dan niet elke dag oefenen.
En nu doet hij het zelfs als ik er niet naar vraag Haha!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 13:35

Oke, dan heb ik ook nog kans Knipoog Ik heb er eerst goed over na gedacht of ik het wel zou doen en hij erna niet gaat schrapen. Maar ik vertrouw hem en denk dat het wel goed gaat.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:47

Gisteren was ik Zorah voetje aan het leren, en na een kwartiertje begon ze het te snappen, nu hopen dat ze het onthouden heeft dat Sarah het kan proberen

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 15:24

En geven jullie dan als beloning snoepjes ofzo???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:36

je begint met met het touwtje van je (dressuur) zweep op de pijp te kriebelen. Ondertussen blijf je je commando (Voet bijv)Op het moment dat ie zijn hoef ook maar een beetje optilt zeg je "Goed" Of "braaf" of iets in die richting (wel heel enthousiast) en geef je een beloning. Of je dit in de vorm van een kriebel, klopje of snoepje geeft moet je zelf weten. Realiseer je wel dat ze kunnen gaan bijten van snoepjes beloningen