[LO] longeren met zadel en bijzet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

[LO] longeren met zadel en bijzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 20:17

sinds kort longeren we onze paarden met bijzetteugels (rekkers) om ze wat te gymnastiseren. Ze hangen echter nog redelijk los om ze wat te laten wennen. Maar we maken ze wel vast aan een zadel zonder stijgbeugels (rond de singelstoten). Kan dit kwaad?
We gebruiken een dressuurzadel, dus we hebben voldoende plaats om de riem erdoor te halen. Ze lijken er ook geen last van te hebben. Zijn er nog die met zadel en bijzet longeren, ervaringen, of raden jullie het af? binnenkort volgen wat foto's *LOL*
We longeren voornamelijk voor we gaan rijden of als we een dagje niet rijden. O ja, hoe kort moet de bijzet eigenlijk zijn als ie goed zijn dienst moet bewijzen? hoofd iets voor, op of achter de loodlijn? Het is wel niet de bedoeling dat ze met hun hoofd op grond hangen natuurlijk. De paarden moeten enkel wat los komen en wat soepeler worden.


Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 12:15

Ze zijn 7 en 14, het gaat goed met zadel hoor, dus vroegen we ons af, waarom een longeersingel. We rijden toch meestal daarna. Hoeveel kosten bijzetteugels ongeveer? Want nu lenen we er. Schijnheilig

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 15:10

lukt dit ook aan een zadel?

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 11:08

ik denk dat deze discussie al in een ander topic gaande is, aqua Lachen
en ik laat gerust mijn paard lekker los lopen soms, ik ben geen dierenbeul, en wij gebruiken de bijzet alleen om ze wat te trainen, niet om te martelen, en ik denk dat hun achterhersens nog toppie zijn! OK dan!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 17:53

ok bedankt voor je mening aqua Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers