[NH] Eerste ervaringe natural horsemanschip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

[NH] Eerste ervaringe natural horsemanschip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 18:59

Zo heet het dan volgens mij! Bloos

Heb mijn paardje gister even uitgelegd wat "Ho", "Kom" en "Blijf" is en ik dacht die onthoud dat nooit, maar vandaag weer eff 2 minuutjes alles herhaald en hoe graag ze ook weer naar stal wou ze deed alles!!

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! SuperKnol! OK dan! OK dan! OK dan!

Ze kon al wel voetje geve voor iets lekkers als ik er net ben, maarja ik wist niet dat als j echt kunstjes wil leren dat eerst onder de knie moe hebbe, dus maar eff inhaalcursus gedaan Pling

Von het wel heeeeeeeeeeeel leuk!!

Tamara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:11

QuijoSavan schreef:
Zo heet het dan volgens mij! Bloos


Wij noemen dat gewoon Basisopvoeding. Klinkt niet zo duur, werkt net zo goed Haha!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:12

uhh, volgens mij heb je het over vrijheiddressuur hier.....

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:18

idd dit heeft volgens mij niets met NH te maken, veel NH ers gebruiken bijvoorbeeld het liefst geen stem

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:31

Heb ik iets gemist ? Natural Horsemanship wordt in verband gebracht met het wel of niet gebruiken van je stem ? Zou kunnen dat dit vaker achterwege gelaten wordt, maar volgens mij is het omgaan met je paard al pure NH. Net zoals Tamara dit hier weergeeft kun je spreken van Natural Horsemanship. Dat er basisoefeningen door wie dan ook gedemonstreerd worden waar men de term NH aan geeft, is een gegeven, leuk aardig en vaak leerzaam. Wat meteen opvalt is dat je bij het noemen van de term NH vaak al direct een reactie kunt verwachten in de zin van: Basisoefening-hoeft niet duur te zijn. Men probeert bepaalde aspecten die de term NH aangemeten hebben gekregen te ontdoen van zijn zweverige aureool, hetgeen wijst op een nog steeds behoorlijke portie scepsis t.a.v dit fenomeen. Er zijn echt voor en tegenstanders, maar goed wanneer kun je van NH spreken en waar houd het op ? Lijkt me niet zo eenvoudig duidelijk te omschrijven.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:49

tja wat is NH.... denk ik ook wel eens over na, voor de één is het anders als voor de ander... als jij zo het gevoel hebt goed met je paard om te gaan ist prima toch... of het nou NH is of niet!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:40

Vraag tien mensen wat NH is en je krijgt tien verschillende antwoorden.
Leuk, he?

Daarom: als je onterecht vingerheffende bokkers wilt vermijden, dan zou je iets over NH kunnen lezen en/of videobanden van diverse NH'ers kunnen bekijken, Tamara.
Die zeggen allemaal wat anders en een heleboel hetzelfde. Knipoog
En iedereen mag daaruit oppikken wat hem of haar het beste past in de omgang met paarden.

Zolang je paardje en jij lol met elkaar hebben, ben je - zoals Waterkippie ook zegt - hartstikke leuk JBF bezig, hoor. Haha!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 22:41

Ik vin het nu wel leuk, maja als je druk bezig ben en "eff" je paardje moet doen, zal je niet na het rijde nog paar dingen extra doen.
Nu gaat het nog wel (vakantie) maar ik ga door naar de Havo (heb mavo afgerond) en ik ben bang dat ik een stuk minder tijd heb :'(

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:16

is ook waar, ik heb daar ook geen tijd voor maar toch probeer ik het en ik ben het eens met kippetje!