[VD] hoe leer JIJ je paard stijgeren / knielen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

[VD] hoe leer JIJ je paard stijgeren / knielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 22:16

Ik weet het, een beetje een vreemd onderwerp misschien, maar ik had vroeger een verzorgpaardje (zie profiel) die kon stijgeren, dit was niet dmv 'up' te roepen ofzo, maar dit paardje had nooit geleerd achteruit te lopen dus in plaats van achteruit te lopen stijgerde ze dus. Verder heb ik nog een ander paard gereden die stijgerde op commando, als je 'up' zei dus.

Nou wil ik weten, hoe leer je je paard nou op een paardvriendelijke manier stijgeren of knielen en dat soort dingen. Ik wil van geen van mijn verzorgpaarden circuspaarden maken, begrijp me niet verkeerd, maar ik wil gewoon even weten wat nou de beste manier is. Dan kan ik wel beoordelen of ik misschien ooit zoiets toe ga passen op een eigen paard.

PS ter verduidelijking, het is gewoon iets wat ik mijn paard tegen die tijd zou willen leren als afwisseling van de andere oefeningen (aangezien ik niks in de hogere dressuur of springen wil doen, maar gewoon recreatie rijden)

Groetjes Tessa

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:19

Op uit het zadel staan topics over vrijheidsdressuur. Wat de beste manier van kunstjes leren is? Ik denk dat niemand daar antwoord op kan geven omdat iedereen zijn eigen manier heeft.
Hoe ik het aan mijn vorige pony heb geleerd staat op www.joyce-online.info
Steigeren staat hier niet bij, dat kon hij niet, en vond ik ook niet iets om zomaar te leren en om online te zetten.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:11

Er is ook een amerikaanse website over hoe je paarden kunstjes kunt leren, hele mooie site met tips en zo , ze verkopen ook instructie video-banden enz
Ik weet niet meer hoe de site heet; iets van www.trickhorses.com
of www.trickhorse.com
misschien kun je 'm vinden als je bij Google zoekt...
Groetjes Wendy

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:13

het is toch trickhorse.com
Haha!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:49

Op de manege waar Diesel mijn verzorgshet een tijdje heeft gestaan, moest ie steigeren als er een voorhoefje werd opgepakt, dus telkens bij t hoevenkrabben kwam ie omhoog.....lekker overnagedacht was daar weer zeg Boos!
Gelukkig hebben we het hem vrij snel weer kunnen afleren en doet hij het nu nooit meer Lachen