[AR] Pick Up, hoe je kar stabiel erop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

[AR] Pick Up, hoe je kar stabiel erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 10:00

Ik heb een Pick Up gevonden waar onze kar achterop past!
Gisteren mochten we hem even mee naar stal nemen om te passen of onze kar achterin de laadbak kan, en dat past!!!
Alleen zit ik een beetje met de wielkasten, daar moeten de voor- of achterwielen van de kar overheen. Op zich is dat het probleem niet, maar als ze er eenmaal opstaan lopen ze door naar voren en dan heb ik een kar door m'n achterruitje...

Weet er iemand misschien een redelijk eenvoudige en stevige manier om de kar goed en stabiel vast te kunnen zetten zodat hij niet tegen de ruit aan kan komen?
Ik zat te denken aan een soort metalen gootjes waar de wielen dan in komen te liggen die aan het eind omhoog lopen ofzo...



Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 10:18

Tessebes schreef:
Fijn dat ie past! Haha!
Kun je nergens spanbanden aan vastmaken en scheelt al een hele hoop.


Ben bang dat 'ie daar echt te veel druk voor geeft...
Ik heb echt iets nodig van een beugel of iets dergelijks dat 'm echt tegenhoudt.

Ik vraag me me af hoe andere dan doen met een Pick Up, ik heb er op wedstrijden wel zien staan, die zullen daar waarschijnlijk wel een constructie op hebben bedacht.
(of ze hebben een grotere laadbak Haha! )

Er zitten trouwens wel ringen in de hoeken om iets aan vast te binden.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 10:29

Ilindra schreef:
Bij een constructiebedrijf een U-profiel op maat laten maken over de wielkasten heen waar de wielen precies in passen.
Laat hier wat ogen/haken aanlassen en klaar ben je.
Er is ook wel een constructie van te maken dat je het laatse deel kan in en uitschuiven zodat je het gelijk als oprijgootje kan gebruiken.


Dank je voor de tip! Slim idee ook met die gootjes, kun je die gelijk netjes kwijt!
Zoiets met dat U-profiel had ik ook al in m'n hoofd, maar wist niet of het uitvoerbaar was...
Is zo'n constructie laag genoeg dat de deksel er nog op kan als ik geen kar mee heb?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 13:40

Tessebes schreef:
[Ik denk idd dat je het beste gootjes kunt (laten) lassen, dat zie je ook bij andere mensen, dan staat ie aan de voorkant hoger.
[/quote]


Ik denk inderdaad dat het zoiets moet gaan worden. Ik zou daar wel eens een voorbeeld van willen zien, dat weet ik een beetje waar ik om moet gaan vragen en bij wie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers