[AR] alsof ze nooit wat anders heeft gedaan!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

[AR] alsof ze nooit wat anders heeft gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 18:28

heey!!

Ik ben al een tijdje bezig om Luna aan de lange lijnen te laten lopen,omdat ik haar dus binnenkort voor de kar wil.Ze snapt het sturen enzow al een tijdje,en nu zocht ik dus wat anders.

Ik had een pallet aan de longeerlijn gebonden en eerst ernaast een paar rondjes door de bak gestapt.Dat ging goed,ze trok nix van die plank aan.Daarna ging ik erachter lopen,met 2 longeerlijnen als leidsels(je moet toch wat..Tong uitsteken ).Het ging echt supergoed! Als ik draf zei ging ze draven,als ik ho zei ging ze stappen en ze sjokte mooi haar rondjes(en de hele bak was weer aangesleept..Haha! )

Misschien laat ik haar volgende week beleren,of anders zeer binnenkort!



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:31

Leuk dat het zo goed gaat! Blijf wel alert en doe voorzichtig, als het fout gaat, dan heb je het misschien verpest.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 18:33

tnx!
Ja,ik doe zeer zeker voorzichtig,er was ook een mannetje bij die veel verstand had van mennen,en gaf dus ook veel tips.Hij zat ook best wel te kijken hoe snel ze het snapte..Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:12

gaaf dat het zo goed gaat. Ik ben nu iemand aan het helpen om zijn pony te beleren en iedere dag staan we verbaasd te kijken. Lotte stapt dus ook rond alsof ze nooit anders gedaan heeft. Fijn om te weten dat meer paarden dat doen (we begonnen al te denken dat er iets mis was) Haha!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:49

leuk dat het zo goed gaat! mijn vader heeft ons paard ook pas beleerd voor de wagen en hij pakte het ook allemaal zo makkelijk op. voor de wagen blijft ie goed stilstaan als je dat wil terwijl die onder de man dan achteruit gaat lopen enzo Scheve mond soms doet ie net of die in zijn leven nix anders heeft gedaan Haha!
maar het is toch altijd fijn als ze zo braaf zijn, succes nog verder! Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:41

Ik begrijp dat Luna al lang en breed onder het zadel loopt. Ze heeft dus een flinke voorsprong op een groen paard. Sturen, stem, daar zal ze niet van opkijken. Bovendien willen de meeste werklustige paarden graag iets nieuws leren. Mooi dat het zo goed gaat tot nu toe, maar zorg wel dat je zelf hierdoor niet in slaap sukkelt en blijf super alert.
Er kan zo maar een moment komen dat er wel iets gebeurt dat je niet verwacht en juist dan is het zaak om snel en rustig op de juiste manier te reageren. Verder veel succes.