[VD]voetje op schouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

[VD]voetje op schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 22:37

In de site van the black riders zie ik meerdere malen terugkomen dat er iemand op de grond zit of ligt met een voetje van het paard op/ over de schouder of op de knie.
Hoe hebben ze dat geleerd?
Ik kruip regelmatig tussen de benen van mijn paard door en hij heeft er geen moeite mee. Maar voor ik zoiets ga proberen wil ik eerst weten hoe.

Groetjes Peppy

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:27

niet zomaar aan beginnen, ik dacht met hon (shet) ook, hey, leuk! En aangezien ik zowat alles met hon kan....
Echter, Hon had ook al geleerd om op het blok te staan, dus ik zette haar voet op mijn knie (schouder is te hoog voor haar) en mevrouw stapte keurig op en ging dus mijn knie als het blok gebruiken (au)

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 07:42

Ik doe dat soms ook bij Luna.Voordat ik dat deed liet ik haar hoef eerst gewoon op me hand(ongeveer 50 cm boven de grond),en leerde haar zo dat ze niet moet gaan ''leunen''.Als ik au of trug zeg haalt ze die hoef meteen weg.. Haha!
Daarna probeerde ik het op me schouder,en ze leunt er nu niet echt op..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:39

Pas inderdaad maar op, zo dicht bij je hoofd een hoef Clown

Hoe je het leert? Ik denk op dezelfde manier als pas. eerst een heel aantal keer zelf erop zetten en belonen met commando en later zonder hulp en dan hopen dat hij hem werkelijk op je schouder zet ipv op je hoofd oid *LOL*

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:16

dit heeft me een paar maanden gekost om dit aan te leren. BEGIN HIER NIET AAN. ALS JE NIET WEET WAT JE DOET!!!!!!!!
en ik neem aan dat je deze foto bedoeld.
Afbeelding

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:41

Misschien wel leuk als je ons ook verteld hoe je het geleerd hebt ?!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:58

met het risico dat mensen het weereens verkeerd begrijpen? En zij erop aangekeken wordt als het fout gaat?? Hmmz, kans lijkt me klein.
Ik zet zulke kunstjes (ken ook een foto van scherps dat ze er plat onder ligt met rudy's voorbeen op haar knie) schaar ik bij het steigeren. Niet zomaar aan beginnen dus

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 23:18

Ik bedoel idd die foto en anderen.
Ik heb mijn paardje al bijna zijn hele leven, en ik ben al een aantal jeren bezig met VD. Ik denk dat ik weet wat ik doe, maar voordat ik iets nieuws wil proberen wil ik eerst weten hoe het geleerd wordt zodat ik geen stomme fouten maak.
Ik kruip zonder problemen onder en tussen zijn benen door en we vertrouwen elkaar voor 200%.
Als hij gespannen is zou ik nooit aan dit soort dingen beginnen.
Als je het niet in het forum wil vertellen omdat je bang bent dat er ongelukken gebeuren (heel logisch) wil je het me dan pben?
Groetjes Peppy