(LO)Doe ik het wel goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

(LO)Doe ik het wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 12:35

Gisteren heb ik voor de eerste keer een paard gelongeerd(mijn eigen).
En op zich ging het heel goed. Ze liep braaf. Maar in de draf en galop gaat ze helemaal scheef hangen, net zo als een motorrijder in de bochten zeg maar. Terwij ik haar in een gewoon arbeidsdrafje laat lopen, zonder de zweep. en volgens mij is de volte ook groot genoeg en ik heb de lijn ook niet kort. Waarom doet ze dit en wat kan ik er aan doen? Verward Verward

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:41

ik zat lang te denken maar ik zou t echt niet weten hoe t komt... heb je een bijzetteugel eraan als je haar longeer?

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 14:10

Nee, ik longeer haar zonder bijzetteugel. Maar misschien ligt het ook wel aan mij. Want zoals ik al vermelde is het de eerste keer ooit dat ik een paard longeer. Dus mischien is het wel normaal en lijkt het alleen maar zo.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:10

Denk idd dat het voor jou gevoel is.
Een paard gaat altijd een beetje "scheef" door de bak met longeren, en hoe kleiner de volte, hoe schever het paard, hoe harder het paard loopt, ook hoe schever het paard loopt.

Ik zou me er maar niet zo druk om maken als ik jou was.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:14

zou proberen om wat meer longe te geven, probeer t eens met een net geen boog in de longe. Of probeer t eens helemaal los

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:48

Dit doet Skippy ook heel erg, en ook als de longe op zijn langst is (heb zo'n soft ding). En het lijkt voor mij niet alleen zo, het is ook zo. Meestal doe ik de longeer lijn dan door de binnenste bitring, over het hoofd achter de oren langs naar het buitenste bit. Beetje vaak uitleggen maar het helpt wel!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:40

Het paard heeft nog geen goede balans. Veel over balkjes laten stappen en draven. Balkjes op een rechte lijn, willekeurig tov elkaar(let wel genoeg ruimte er tussen.