[LO] Beginnen met longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

[LO] Beginnen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 14:45

ik ben benieuwd wat volgens jullie de beste manier je je paard op de baan brengt en dus begint met longeren. Een vriendin van mij zet haar paard in de longeerkraal op de hoefslag, loopt zelf naar het midden. Zegt tegen haar paard: loopt u maar en braaf begint dat beest te stappen. Schijnheilig

Maar anderen lopen een stukje mee en gaan hierbij steeds meer naar het midden toe. Wat vinden jullie?

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:50

Jong paard of ervaren??
Die van ons kent het al. Ik sta in het midden en zij loopt voor de longeerzweep uit (nee, ik mep niet..) naar de cirkel, totdat de lijn op is. Tja, ze snapt het dus al.
Ik denk wel gewoon dat al jij je paard reeds longeert dat er geen een perfecte manier is. Als jouw manier bevalt, moet je die gewoon aanhouden. Succesverder.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 17:28

met een paard die regelmatig gelongeerd wordt.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:04

Ik ga met mn paard in t midden staan en zeg dat ie moet stappen, dan loopt ie zelf naar buiten op de volte..

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 00:18

Ja Aramat dat is ook mijn manier! Heel fijn als je een lui dagje hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:54

Ik blijf altijd in het midden staan, en mijn paard mag niet beginnen voor ik een commando heb gegeven. Ik gebruik hiervoor "walk on" omdat dat goed in het commando-rijtje past en ik er geen goed NL woord voor kon vinden. Mijn Trak vloog me in het begin aan als ik hem longeerde, dus die heeft heeeel goede manieren moeten leren aan de longe (en aan de hand, en in de stal, en onder de man... ) en nu ben ik nog steeds zo strict met ieder paard.