[VD] Wat voor bodem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maroesje88

Berichten: 122
Geregistreerd: 06-07-03

[VD] Wat voor bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 13:25

Hallo, ik heb een draver en ik ben begonnen met vrijheodsdressuur. Ik ben nu bezig met de basis. Ik las ergens dat je het beste een zandbodem kunt gebruiken. De weide en de stal zou niet geschikt zijn omdat een paard daar vrij hoort te zijn. Ik heb verder alleen maar grasland tot mijn beschikking (maar dan is het paard afgeleid door het gras) en een paar verharde wegen. Mijn paard staat wel vlakbij het bos maar daar zijn veel te veel horzels! Mijn vraag is nu, waar kan ik het beste vrijheidsdressuur doen?

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:38

In het bos in iniedergeval niet, omdat als je pony ervan doorgaat je hem dan kwijt bent. De stal is te klein, en de verharde weg is ook niet goed voor o.a. de buiging en het compliment.
Dan zou je toch het best voor het weiland kunnen gaan, en er goed op letten dat hij niet gaat eten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:58

de basis zolang je hem vast hebt kan best in het bos.
Als je los in de wei gaat werken (basis) heb je grote kans dat het gras boeiender is dan jou

Maroesje88

Berichten: 122
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 22:21

Jah zo zat ik dus ook al te denken, ik heb de basis vandaag geoefend op de oprit van het huis. Ik wilde mischien een apart stuk gras afzetten en die dan gebruiken voor de VD. Mischien kan ik het zelfs nog zan op laten storten ofzo, maar dat lijkt me duur :S

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:58

Ik weet niet hoe groot je land is maar anders kan je een deel (bijna) kaal maaien? Verward
Ik ga waarschijnlijk ook verhuizen. Pling *LOL* Haha! *LOL* Pling
Krijg dan ook een pony die ik o.a. ook vrijheidsdressuur wilt leren.
Ik heb dan hetzelfde probleem als jou! Huilen
We hebben dan 2 stukken land, waarvan 1 groot genoeg is voor een buitenbak (en longeerbak?).
Dus wij zullen dan waarschijnlijk daarvaan een buitenbak maken en misschien ook een longeerbak.
Het andere stuk land (die groter is) blijft voor de paarden.
Dus ik weet niet hoe groot jou land is anders kan je hetzelfde doen?! Verward
In ieder geval veel sterkte verder.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:16

Het ligt eraan welke kunstjes je gaat doen,
voetje geven en spaanse pas kan op het verharde, maar liggen/zitten/compliment etc. kan daar niet op omdat dat pijnlijk en schadelijk is voor zijn knieen Blauw oog
JE kan ook mischien zoals zij al zei een klein stukje kortmaaien, of dat stukje afzetten, en je paard er een uurtje per dag op laten staan wedden dat het zo kaal is! succes ermee

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:17

Of je zet hem vast aan 2 touwen net zo kort dat hij niet bij de grond kan, maar wel een heel stuk kan bewegen, dit kan dus ook op het gras, moet je wel iets hebben aan ALLEBEI de kanten om hem vast te maken Verward

Maroesje88

Berichten: 122
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 14:35

Ja goed idee! Ik heb nu een bepaald stuk van de wei afgezet, er staat zowieso weinig gras daar. Als we dan klaar zijn met oefenen haal ik de touwen los en kan hij weer gewoon lopen daar/ Het gaan heel goed!