[AR] mond open

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

[AR] mond open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 08:53

Ik loop met Polly al vanaf het begin dat ik haar heb met lange lijnen, dat gaat op zich ook heel erg goed, maar er is 1 probleempje.

Als ik haar (zowel aan de lange lijnen als aan de fiets) in wil houden door de teugels iets op te pakken (niet trekken, maar iets "meer" dan alleen contact) gooit mevrouw haar mond open en draaft stug door, op een gegeven moment stopt ze wel maar echt vriendelijk ziet het er niet uit, hoewel ik echt niet als een debiel in haar mond zit te trekken.

Ik had het topic over neusriemen gelezen en besloot het maar eens zonder neusriem te proberen, allemaal leuk en aardig, in stap loopt ze mooi de kauwen op het bit, neusje wel stug naar voren maar ik kon er wel iets mee, maar zodra we gingen draven en ik wilde terug naar de stap "hooooo" en iets de teugels oppakken, gooit ze meteen die mond weer open.

Wat kan ik hier nou aan doen? Ze doet het voor de wagen ook, en dus aan de lange lijnen en de fiets ook. Het is niet iets van de laatste tijd want ze doet het eigenlijk al vanaf ik haar ken.

Aan de lange lijnen en aan de fiets heeft ze een watertrensje (met rubber bitringen) in en voor de wagen een Utrechtse Stang.
Even voor de duidelijkheid, we hebben het over een shet.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 12:58

een neusriem met sperriem moet je dan al zo vreselijk strak aansnoeren wil je haar mond dicht houden, dat vind ik niet de goede manier, ze doet dit dus OOK met een neusriem met sperriem.
Kattebeest: thnx voor de tips

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 08:24

Tessebes"]
[quote="ikke"][quote="Aline4 schreef:
Euh, sperriempje?


Voor sukkels/symtoombestrijders?!
[/quote]

Verward Wat bedoel je nou precies?

Je paardje doet waarschijnlijk zijn mond open om de druk te ontwijken. Hoe reageert hij onder het zadel op het bit?
[/quote]

Zoals ik al schreef hebben we het over een shetlander, ff ter verduidelijking, zij is 88 cm en ik ben 1.87m

Er wordt dus onder het zadel niet mee gewerkt, voor de kar voert ze hetzelfde truukje op.
En Ikke; daarom vraag ik het juist hier, ik kan haar smoel wel op elkaar binden maar daarmee is het probleem niet opgelost.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 12:50

Aline4"]
[quote="ikke"][quote="Aline4 schreef:
Euh, sperriempje?


Voor sukkels/symtoombestrijders?!
[/quote]

Sooo, lekkere reactie wel. Beetje ongepast!

Shetlanders zijn gemiddeld genomen stront eigenwijs en als ze de kans krijgen doen ze precies waar ze zelf zin in hebben. Bovendien wordt herhaalde malen over een trucje gesproken, ook iets wat precies bij shetlanders past. Ik zie het probleem van een sperriem niet helemaal. Zeker niet als al van alles uitgeprobeerd is. Kun je na verloop van tijd kijken of het nog nodig is.
[/quote]

Maaarrrr als ik er een neusriem met sperriem omheen knoop dan doet ze gewoon haar mond open, of ik moet haar neus afknellen.

Het moet wel leuk blijven voor allebei.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 21:57

ja ze doet het ook met stang en als de teugels laag blijven (met mennen en met lopen) de tandarts komt morgen, daar zat ik ookal aan te denken.
Ik wil dus ook gaan kijken voor een dubbelgebroken bitje, Stef, mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 16:32

de tandarts is geweest en za had inderdaad wat haken, ga van de week kijken of het heeft geholpen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers