[VD]snoepjes geven voor trucje:vraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

[VD]snoepjes geven voor trucje:vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 22:28

ik lees erg veel dat ze een snoepje krijgen bij het aanleren van een trucje
nou vraag ik me dus af of jullie dan niet een bijterige pony ervan krijgen?
want ik heb mijn pony alleen de spaanse pas geleerd,en dat was binnen 3 a 4 snoepjes gelukt,maar daarna heb ik dagenlang gehad dat ze bleef zeuren om snoepjes,ookal oefende ik helemaal niet meer,ze bleef het proberen,omdat ik het haar 1 keertje geleerd heb.ik heb toen echt maanden lang niets aan dat trucje gedaan om haar er weer vanaf te helpen dat ze bedelde.
tja ik wil haar dus wel meer leren,maar ik ben eigenlijk best bang dat ze bij de volgende nieuwe truc wéér zo gaat zeuren ookal doen we helemaal niks ermee
hoe lossen jullie dat op?
en hoe vaak oefen je dan voor deze oefeningen?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:07

Je kan het dmv clickertraining doen. Dan geef je eerste een click en die click betekent dan weer dat ze een beloning krijgen. Daardoor zullen ze dus niet continu bedelen, maar alleen als je dus klikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:25

Die van mij krijgt nooit snoepjes, alleen als ze een kunstje moet doen. Nadeel is nu dat als er iemand in de buurt staat met een snoepje, ze zelf haar trucendoosje opentrekt.... Dus iemand met een snoepje in de buurt? Mooi, ga ik buigen, kijken of ik wat krijg..... Haha!
Terwijl ik haar er zelf echt nooit voor beloond heb als ze ongevraagd wat deed (want bij mij doet ze het ook wel eens als ze ruikt dat ik wat lekkers heb).

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:45

Nee, nooit. Dennis kan van zich zelf wel heel goed bedelen omdat hij op een kinderboerderij gestaan heeft als jaarling. Maar hij weet dat ik het gewoon niet pik.
Met de andere pony's heb ik ook nooit een probleem gehad. Zodra ze het doen zeg ik dat ze niet mogen schooien. De pony's waar ik VD mee doe kennen ook het comando 'Nee' voor als ze stout zijn.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:17

ik heb impact ook Nee geleerd.. als ik dat zeg houdt hij overal mee op.. en blijft hij bedelen dan krijgt hij gewoon een tik op zijn neus..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:49

Sonja schreef:
Die van mij krijgt nooit snoepjes, alleen als ze een kunstje moet doen. Nadeel is nu dat als er iemand in de buurt staat met een snoepje, ze zelf haar trucendoosje opentrekt.... Dus iemand met een snoepje in de buurt? Mooi, ga ik buigen, kijken of ik wat krijg..... Haha!
Terwijl ik haar er zelf echt nooit voor beloond heb als ze ongevraagd wat deed (want bij mij doet ze het ook wel eens als ze ruikt dat ik wat lekkers heb).


Dat gebeurd dus bij mij ook. En ik heb Isolda maar een "halve buiging" geleerd.
Misschien ligt het aan je manier van werken, misschien aan je paard, maar waar het ook aan moge liggen, geen kunstjes voor Isolda

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 21:53

jantina schreef:

Dat gebeurd dus bij mij ook. En ik heb Isolda maar een "halve buiging" geleerd.
Misschien ligt het aan je manier van werken, misschien aan je paard, maar waar het ook aan moge liggen, geen kunstjes voor Isolda


precies dit bedoel ik dus ook!
tink gaat bedelen en dus dat trucje lopen doen ookal beloon ik haar er niet voor,ze mag het alleen doen als ik erom vraag maar ja ik heb echt weken zo'n zeikende pony gehad die alsmaar met dat been liep te maaien.
toen dacht ik:moet ik er wel mee door gaan haar dit te leren?want als ze straks iets nieuws leert dan ben ik zo bang dat ze dus weer gaat proberen......ookal zeg ik steeds nee,ik vind het toch reuze lastig

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:29

Zodra Pinky iets misbruikt straf ik he direct. Hetzelfde alsdat hij iets doet wat hij niet mag.
Als je dat wel tolereerd dan kan ik het me idd heel goed voorstellen.
Pinky probeerde het in het begin ook wel, maar met consequentie is er niets aan de hand.
Overigens luisterd Pinky bijna alleen naar mij bij vd Haha! Iemand anders ken 100 keer pas vragen maard an staat hij als een schaap te kijken Schijnheilig

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:40

sanderijn schreef:
toen dacht ik:moet ik er wel mee door gaan haar dit te leren?want als ze straks iets nieuws leert dan ben ik zo bang dat ze dus weer gaat proberen......ookal zeg ik steeds nee,ik vind het toch reuze lastig


Juist wel. En gewoon het goede belonen. Dingen die nog niet lukken negeren(als het te hoog gegrepen blijkt te zijn, niet als ze gewoon geen zin hebben). En als ze het in zo'n geval tegen je gebruiken bestraffen. Negeren helpt imo niet genoeg. Ze moeten weten waneer het wel mag en waneer niet. Dat kan je ook leren door het juist te doen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:19

Negeren helpt zeker niet. En ik denk al helemaal niet bij Tink, als ik er vanuit ga dat Tink hetzelfde is als Isolda. (want ik denk soms dat Tink de kleine versie is van Isolda als ikdat zo lees Knipoog )
Als Isolda iets ongewenst doet, straf ik haar. (met andere woorden, ze krijgt een schop onder haar kont) Tenminste, als de situatie dat toelaat.

Ik ben er mee gestopt, geen kunstjes VD voor Isolda.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:55

Pinky_girl schreef:
Zodra Pinky iets misbruikt straf ik he direct. Hetzelfde alsdat hij iets doet wat hij niet mag.
Als je dat wel tolereerd dan kan ik het me idd heel goed voorstellen.
Pinky probeerde het in het begin ook wel, maar met consequentie is er niets aan de hand.
Overigens luisterd Pinky bijna alleen naar mij bij vd Haha! Iemand anders ken 100 keer pas vragen maard an staat hij als een schaap te kijken Schijnheilig


Haha, ja Rachel kijkt dan ook zo van "Ja euhm.. tja... ik snap je écht niet Schijnheilig " Wel komisch..

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:22

hoi karley krijgt ook altijd een snoepjes als beloning...en word hierdoor niet happerig...soms gaat ze wel alvast een trucje doen als ze weet dat ik met wat lekkers aankom en dat we VD gaan doen...maar dan zeg ik uh uh of nee en geef het snoepje niet!! alleen als ze het doet wanneer ik het wil!!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:12

Timon werd wel happerig, omdat ik hem bij elk kunstje weer een snoepje gaf, maar toen ben ik een beetje aan clickeren en niet meteen emt elk kunstje een snoepje, maar gewoon 1 biksje.. daar heeft hij ook genoegen mee Tong uitsteken

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:09

bedankt voor de reacties!
kim:ik heb tink ook wel afegstraft op het moment dat ze bedelde ,dat is het probleem niet,maar ik vind het gewoon ronduit vervelend dat ze uit zichzelf gaat trucjes staan doen ook al heb ik haar duidelijk gemaakt dat dat niet mag.
maar ik neem de tip van het clickeren aan,en ga het zo met clicken en af en toe een snoepje misschien wel weer poberen deze zomer.
thnx allemaal

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:34

ik heb de Spaanse pas ook geleerd met snoepjes/brokjes, nu doet hij het makkelijk zonder. Hij is er absoluut niet bijterig van geworden.
Al ga ik met een emmer voer ergens in de wei staan, zolang ik zeg dat hij er niet aan mag komen doet ie het niet! (meestal wel niet meteen)

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 13:32

bij mij is het verschrikkelijk geworden. ze zoekt overal achter de snoepjes. in het begin lachtte ik het wat weg. maar nu, ik mag 'nee' roepen, ze straffen, ze blijft doordoen. en ik ben de eerste die opgeeft. ik weet dat het mis is van mezelf. maar ik kan er niet aan weerstaan... groot probleem!!!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:44

Zorah had er in het begin ook last van, maar we hebben haar het woord 'Nee' geleerd, en sinds dien doet ze het niet meer. We zeggen ook 'Foei' 'Mag niet', kent ze intussen ook al! *LOL*

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:46

Negeren helpt wel ! Alleen moet je wel heel consequent zijn. Wanneer een paard iets doet (en ik heb het hier over wanneer je niet aan het rijden bent) waar jij niet om vraagt of wat hij niet mag (zoals bedelen) dan kun je hem het beste negeren. Gewoon weglopen, of je rug toekeren. Wanneer je hem bestraffend toespreekt of een tik geeft is dat aandacht... negatieve aandacht, maar wel aandacht. En daar gaat het hem om... Zowieso vind ik het advies een tik op een paard zijn hoofd geven onzinnig, daar krijg je alleen maar een kopschuw paard van. Alle lichaamelijke afstraffing resulteerd normaal gesproken in een wantrouwend paard. Negeren dus die hap! Wanneer je hem toch 'nee' wilt leren doe dat dan met de disk methode. Dit zijn een aantal metalen plaatjes die tegen elkaar rammelen aan een touwtje. Neem een snoepje in je hand, hou die voor je paard, wanneer hij het snoepje wil pakken, sluit je je hand en zeg je nee, waarbij je tegelijk met de disks schut. Herhaal dit totdat het paard doorkrijgt dat nee betekend dat hij iets niet mag (het snoepje in dit geval) en dat daar het disk geluid bijhoort. OK dan! Ben je zover dan kan je het woord nee laten varen en alleen met de disks verder gaan. Zorg dat je bij deze training geen oogcontact maakt en ook niet sleutels ofzo gebruikt ter vervanging van de disks. Wanneer je oogcontact maakt ben jij de afstraffer. Zonder oogcontact is het woordje nee en later het geluid van de disks de afstraffer. Sleutels zijn geen goed alternatief. Dat is alleen maar verwarrend voor het paard. Succes! Pling

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:10

Ik heb het met Margot niet zo erg gehad, ze wist als ik haar verder negeerde op dat gebedel, dat ze dan niks kreeg, met die hengst die ik nu verzorg is het eigelijk niet zo makkelijk, en die beloon ik dus niet meer met snoepjes.
Iemand nog snoepjes nodig?? Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:31

Felix is echt heel erg, ik heb afgelopen vrijdag de buiging gepakt om te oefenen.
Hij ging zowat na 1x met snoepje de 2e keer al zelf buigen en hij is echt ontzettend vervelend.
Toen ben ik het hele weekend niet geweest en het eerste wat hij maandag deed is mijn hele lichaam afneuzen of ik niet nog een snoepje had, ik had er nog 2 in mijn zak zitten.



Danno kan ook behoorlijk zeuren en vooral uitzich zelf voetjes gaan geven.

Maar ik ga dat van sorella eens proberen, gewoon weglopen als hij weer begint.

Vidaltje

Berichten: 152
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:33

Maar ik wil ook graag VD aan vidal leren, maar hoe doen jullie dat nou allemaal? Ik snap dat wel van het buigen op comando enzo... maar de rest niet? Vidal blijft nooit verder bedelen om een snoepje... maar dat komt omdat ik hem dat geleerd heb dat hij dat niet mag doen Schijnheilig Haha!

groetjuhs alyssa en vidal

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:00

Ik ben Tayga ook VD aan het leren. Maar het wil niet zo lukken. Ze wil alleen een oefening doen voor een snoepje Verward weet ze dat ik er geeneen in mijn hand heb blijft ze gewoon duf voor zich uit staren Dromen