[LO] dubbele longe met zadel ipv lon.singel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

[LO] dubbele longe met zadel ipv lon.singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 13:59

Ik wil weer eens met een dubbele longe longeren. Ik heb weleens een longeersingel van iemand geleend, maar dat kan nu niet meer. (andere stal en ben er vaak alleen) Ik heb bij western wel eens gezien dat ze de longe gewoon door de beugels halen, maar kan dit ook bij een engels zadel, of bewegen de beugels daar te veel voor?
Als het wel kan: ik heb vorige keer de lijn over haar rug laten lopen, maar als het door de beugels gaat, kan dit natuurlijk niet. Ze vind het op zich niet erg als er iets achterlangs loopt, maar zou dit niet toch irriteren doordat het licht schuurt ofzo?
Wie heeft er ervaringen mee, of andere ideeen (behalve natuurlijk zelf een singel kopen, dat komt later nog wel )

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:05

Ik maakte altijd de beugels aan elkaar vast met een halstertouw onder de buik door. Dat werkt prima! Ik heb nog nooit meegemaakt dat de lijn die achter langs loopt schuurplekjes veroorzaakte, ik denk dat dat wel mee zal vallen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:56

Wat je ook kan doen is twee strotouwtjes of bjzetteugels vastmaken aan het ook wat meestal op een engels zadel zit onder de bovenste leerflap die de bevestiging van de beugels afschermd. Hier kun je dan je longeerlijnen doorheen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:04

Ik doe het ook vaak met zadel, vooral bij het zadelmak maken. Gaat inderdaad goed zolang je de beugels onder debuik door vastmaakt (ze moeten nog wel een beetje loshangen)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:05

gewoon met zadel. imo kunnen de beugels gewoon los blijven hangen