[VD] vd zonder lekkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

[VD] vd zonder lekkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 15:24

Wie leert zn paard VD zonder snoepjes enzo aan?
Ik ben alleen nog bezig met de basis, maar ze doet alles voor een aai over haar voorhoofd. (blijven staan als ik weg loop wil ze alleen niet altijd, ze komt dan snel weer aangerend voor een knuffel *LOL*
Nou wou ik gister een buiging proberen, maar dacht dat dit misschien handiger zou zijn mbv een stukje peen. Zij pakt de peen netjes aan, en gaat vervolgens lopen bedelen voor meer. Nou ben ik wel consequent, dus ze krijgt niet zomaar lekkers, maar hebben jullie ervaring met dingen aanleren zonder lekkers? Ik denk dat dingen als spaanse pas wel gaan lukken, maar een nette buiging, of compliment lijkt me wel wat moeilijker.
Is dit bij jullie wel gelukt?

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:30

ik ben met impact ook net begonnen met vd.. en de basis deed hij ook wel aardig als je hem alleen een aai gaf als hij het goed deed.. maar nu ik bezig ben met voet, pas en buig heb ik het idee dat hij het gewoon niet snapt als je het zonder snoepje doet.. vooral met buigen moet je hem een snoepje tussen zijn benen geven.. hij heeft het nu wel sneller door dan met alleen een aai..

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:52

Hoi,

Misschien met de Klicker? ( hoop dat ik het zo goed geschreven heb Verward )
Heb er zelf geen ervaring mee maar voor sommige paarden schijnt het heel goed te werken. Er is een boek over geschreven, hoe je het moet gebruiken en dergelijke.

Groetjes kim

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:57

clickertraining werkt ook op basis van snoepjes. Alleemn gebruik je de click als teken van je hebt het goed gedaan en het snoepje als beloning voor de goede actie zeg maar...

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:55

ja dat weet ik. Maar als je paard eenmaal het begrip van de clicker door heeft heb je geen snoepjes meer nodig.

Kim

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:20

Jawel. Een paard zal nooit zomaar een trucje uithalen voor de klik, het enige wat de klik betekent is dat eht braaf was. Het braaf zijn heeft dat weer tot gevolg dat er een snoepje komt...