[NH] horseman string/touwtje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:50

hoihoi,

ik zal zelf maar ff antwoord geven, want die vraag over het horsemantouwtje krijg ik wel vaker.
Het is inderdaad gewoon een savvy-string, zoals Eddy ze ook verkoopt. Alleen is het woord savvy-string geregistereerd door Parelli, dus daarom mag ik die naam niet op internet gebruiken voor mijn touwtjes.

De savvy-string gebruik je bij PNH voor ontelbaar veel verschillende dingen, daarvoor zou je eigenlijk wat meer over Parelli moeten lezen.

Mandy, of Lailapri, jij lest zeker bij Lynn?!
Hij vindt mijn materiaal inderdaad "slecht", of eigenlijk minder goed, maar hij vindt ook het huidige materiaal van Parelli zelf "slecht"!!!
Komt omdat hij al lang geleden les heeft gehad van Pat himself en toen gebruikten ze nog veel dikker/zwaarder touw. Tsja, het is maar net wat je gewend bent!

Dus dat zegt mij eigenlijk helemaal niets.
(Ze zitten hier trouwens ook op bokt (naturalhorse geloofik))

Wat ik wel weet is dat Urs Heer, PNH instructeur uit Zwitserland mijn spullen heeft gebruik tijdens een L2 cursus, en dat hij er weinig op aan te merken had! En ook andere PNH mensen die al langer met het Parelli spul werken (waaronder enkele L2'ers), vinden mijn touwen en halsters erg fijn.

Dus oordeel maar niet voor je het zelf geprobeerd hebt Lips are sealed

Wel erg leuk om hier weer mensen tegen te komen die spullen bij mij hebben gekocht Haha!


callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:48

Hoihoi,

Ik ga hier geen topic van maken om mezelf te verdedigen ofzo, want ik weet gewoon dat mijn spullen goed zijn Haha!

Het horsemantouwtje wordt gebruikt om je carrot-stick te verlengen, om mee te rijden (aan het halster, om de hals of door de mond van het paard) maar ook voor veel andere dingen: paard laten wennen aan een 'singel' om zijn buik, kort halstertouwtje aan je halster, om je paard mee aan te tikken op zn kont tijdens het rijden (als je niet met hackamore rijdt)
Parelli zegt dat er 1001 toepassingen voor zijn...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:29

Hoi,

ik ben idd de "eigenaar" van touwhalster.tk
jij had ook helemaal niet gezegd dat ze slecht waren, dat was iemand anders.

Natuurlijk is het NOG goedkoper om ze zelf te maken, maar dan kost het je wel ontzettend veel tijd. Je moet het juiste materiaal weten te vinden, een goede beschrijving op internet (er is niet 1 goede, je moet het combineren van 3 verschillende beschrijvingen) en dan moet je het ook nog KUNNEN knopen.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers