[VD] Wat kunnen jullie paarden pony's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

[VD] Wat kunnen jullie paarden pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 21:36

Ik ben zelf pas kort met vd bezig en al best trots op mijn ponytje wat hij al kan, hij vindt het al echt leuk en leert steeds sneller. Ik heb er heel veel profijt van, bv bij longeren snapte hij nooit het woord stap , nu wel Lachen
Maar het leek me wel leuk om te weten wat jullie paarden of pony's kunnen.
Smilesje kan nu de basis (stap, draf, halt, blijf, kom) Gister kwam ik erachter dat hij eigenlijk geen achterwaarts kon en na een paar keer proberen deed hij het met mijn vinger zachtjes op zijn borst en stemcommando, ik was echt super trots op hem Lovers
Verder zijn we bezig met de spaanse pas maar die lukt nog niet heel erg
en hij kan de buiging. (als hij zin heeft)

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:09

Tja, wat kan Dennis allemaal. Onder het zadel, naast de fiets, aan de longe en voor de kar achterwaards, stappen, draven, galoperen, terug komen in tempo en overgangen terug op mijn stem. Hij kan ook blijven staan als ik dat zeg(en bv zelf even m'n zweepje binnen halen ofzo, dit is ook ideaal met het inspannen).
Hij kan buigen, het compliment, knielen, liggen en voetjes geven. We zijn nog bezig met de spaanse pas en zitten.
Het comando 'Nee' kent hij ook. Dit gebruik ik als hij iets stouts doet. Maakt niet uit wat het is maar hij stopt er dan mee(bv voetjes geven om wat lekkers te krijgen, ongevraagt achterwaards gaan, staan te wiebelen als hij stil moet staan doet hij allemaal niet als ik dit gebruik).

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:00

Tja, Fayette kan aan de longe op commando stap, draf, halthouden en we werken aan het commando galop. Onder het zadel in stap en draf door de bak heen, van hand veranderen, voltes rijden en in stap slangevoltes lopen. Verder zijn we nog niet echt gekomen maar ze is dan ook nog maar krap 4 weken onder het zadel. Verder natuurlijk vast staan, hoeven geven, gewassen worden, ze is trailermak en wandelen is ook altijd erg leuk. Spaanse pas kan ze ook maar dat doet ze alleen als ze aan het eten is en dus niet op commando Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:54

Die van mij kent de basis, buigen, spaanse pas (nouja de polka) Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:43

Stap, Draf, Galop, Ho, Halt, Achterwaards, Buigen, Compliment, Pas, Voet, Steigeren (Alles ook onder de man)

En uiteraard nog veel meer maar dat heeft niets met VD te maken Lachen

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:40

naast de basis kan baily steigeren onder de man (op de grond snapt ie nog niet helemaal ) en pas. verder zijn we bezig pas uit te breiden naar de spaanse pas en zijn we bezig met compliment en buigen. owja voet kan hij dan ook nog en achterwaarts .

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:16

Corretje kan ook heel de basis ('ho' halthouden, terug), buigen, steigeren, compliment als hij zin heeft en de spaanse pas.

Marko kan de spaanse pas en we zijn bezig met de polka, het compliment en natuurlijk de basis.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:19

Mayandour kan: stap, draf, galop, aan de longe, een buiging, voetje en dat was het wel zo'n beetje.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:41

ehhh voetje???

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:17

lailapri schreef:
ehhh voetje???


*LOL* die van mij ook Haha!

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:11

karley (fjord) kan steigeren, soort van capriole, buigen, spaanse pas, op het blok, compliment ben ik mee bezig want ze snapt het ngo niet helemaal...als ze het compliment kan ga ik lagere dingen proberen..zoals liggen enz...

veel van deze kunstjes kan ze onder het zadel

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:22

die van mijn kunnen hekken open maken, voertonnen open breken, touwtjes losknopen, iemend de stuipen op het lijf jagen door net te doen of je, je been gebroken heb. In de sloot springen en dan naar de buren zwemmen om de moestuin leeg halen. ijsjes uit kleine kinderhandjes jatten, moet ik nog ff door gaan Haha!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:03

* kent de basis (stap, draf, galop, halt, terug, kom).
Verder kan ze op commando steigeren, pas is stilstand, een paar passen spaanse pas achter elkaar lopend en met liggen ben ik bezig ;)
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 26-02-22 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:28

Mireille kan de buiging, voet (spaanse pas stilstaand zeg maar), steigeren, voetballen, zwaaien met een doek, flemen op commando, rondje draaien, op t blok en natuurlijk de basis Party!!
Met Lente ben ik al een half jaar bezig ofzo en die heeft nog steeds moeite met 'voet' Haha!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:33

Babs kan een knoop uit het touw halen als ze vaststaat Haha!
En heel lief kijken Lachen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:45

Odin kan de basis (heel handig Haha!), buiging, compliment, op het blok, spaanse pas en een rondje draaien Haha!

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:00

milton kan de basis (komen, blijven, achterwaarts,etc.), voetjes, en ja, ijgelijk verder nog niks Verdrietig

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:35

Ik doe het over VD Haha!
Met mijn mini shetlander : ze kan, Spaanse pas, Compliment halverwege Tong uitsteken ,Knielen,Steigeren,Op het blok, nog niet helemaal zitten, En de gehele basis van VD

En annabel, kan voetje op commando geven, maar dan moet je wel een snoepje hebben Lachen

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:12

Stap, Draf, Galop, Ho, Halt, Achterwaards, Buigen, Compliment, Pas, Voet, Steigeren .op het blok,stijgeren,capriole,bokken,kussie geven