[LO] longeren: hoe moet het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

[LO] longeren: hoe moet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 13:02

Ik zou een van mijn verzorgshets graag willen longeren, maar hoe moet ik het hem leren? Het enige wat ik nu met m kan doen is losgooien in de bak, lijkt me een beetje saai voor he als ie alleen dat doet. Ik mag niet met hem wandelen over de weg Scheve mond Dat vind ik heel jammer. Maar hij heeft verder nog niet echt ervaring ermee, hij loopt vaak naar binnen, of hij rent keihard weg zodat ie de lijn uit m'n handen rukt. Dat schiet dus niet echt op! Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.........

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:28

Als er iemand naast loopt die hem het rondje 'wijst' dat hij moet lopen is het al een stuk duidelijk voor hem!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:41

zet een klein stukje af met lint dan kan hij niet zo gauw meer weg vliegen

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:43

De volte afzetten is een goed idee als anders de ruimte veel te groot is.
Mocht je nu geen hulp hebben dan kun je beginnen met te gaan wandelen.Gewoon de volte helemaal naast hem lopen.Op een gegeven moment vergroot je de afstand tussen jou en hem wat.Niet te veel ineens willen want hij moet het natuurlijk willen begrijpen.Je mag er gerust een paar dagen over doen voor dat jij echt in het midden kunt gaan staan.Veel praten en belonen met je stem helpt daarbij.

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 16:57

Thnx! Knipoog
Ik ga 't proberen, ben benieuwd hoe ie erop reageert als ik 't afzet, het zal best wel schelen denk ik. Lachen