[AR] Vrijdag is het zover Amanda inspannen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[AR] Vrijdag is het zover Amanda inspannen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:47

Wel ik heb dus vroeger met mijn haflinger een beetje gemend, doordat zij teveel in de breedte is gegroeid en mijn huidige kar te licht is zijn we daarmee gestopt. Nu sta ik echter op een nieuwe stal, en heb ik 2 karren aangeboden gekregen om af en toe eens te gebruiken om te mennen.
Dus de laatste maand steeds geoefend met de leidsels door erachter te lopen en het gaat steeds beter, net het vertrek is af en toe wel eens wat moeilijk maar als ze eenmaal loopt gaat het als een trein. Vrijdag gaan we (Snowdon en ik) proberen om Amanda in te spannen, ik heb er echt zin in en ik hoop dat alles goed gaat, het is namelijk al ruim een jaar geleden dat ze voor het laatst ingespannen is. Dus hopelijk kunnen we weer vaker gaan mennen!
Vast niet interessant voor jullie, maar ik moest het kwijt Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:30

Super!!!
Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat je een heerlijk ritje kan gaan maken.
Wat gaaf dat je een kar kan lenen.
Enne niet je fototoestel vergeten he Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:31

Niet interessant???? Dat zeg jij Haha!! hihihi .... Foto's maken hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:47

Fototoestel? Hmmz, misschien wel een idee, moet ik wel een wegwerpding halen, want de mijne is overleden. Ja, dat ga ik doen, kan ik jullie daarmee gaan vervelen }> Maar ik heb er echt wel zin in, gewoon spannend om nu met mijn eigen pony te mennen ipv van anderen. Het gaat ook steeds beter, in het begin liep ze keihard achteruit en maar draaien, ze snapte er echt niets van wat ik nou wilde, maar na een paar keer en wat uitleg viel bij haar ook de frank.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 20:09

Gaat vast wel weer goed als ze er weer voor staat. Ze herinnerd zich vast wel weer iets. Van tevoren goed geoefend met de leidsels ed, moet goedkomen. Hopen dat ze niet net als Jur deed toen. Whopppaaaa! De lucht in! Succes hoor, na verloop van tijd gaat het steeds beter om weer te beginnen als je een stop hebt gehad.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:13

Jeps en ik heb dr zin an! Tong uitsteken Maarre fluister je Amanda nog wel ff in dat mn kar heel moet blijven he Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:16

snowdon schreef:
Maarre fluister je Amanda nog wel ff in dat mn kar heel moet blijven he Knipoog


lijkt me verstandig Tong uitsteken

Enne, foto's he *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:32

leuk hoor!
ik heb net zoveel schik van mennen als van rijden dus snap heel goed dat je het vertellen wil,veel plezier!!!enne we willen wel foto's zien natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:09

Wel, 't is goed gegaan, eerst ben ik er even zonder zadel op geklommen om een stukje te laten draven om wat energie kwijt te raken en ik moest toch nog op Leon wachten. Dus wij rustig draven, struikelt ze en ik pleur eraf, okay niet zo erg. Maar toen was ze dus aan het gras vreten en had ze niet zo'n zin om dat weer op te geven, dus draafde ze steeds een klein eindje door, met de teugels bij de oren. Dus ja dat gaat "vanzelfsprekend" fout, is uiteindelijk geƫindigd met een kapot fronstuk waardoor het bit uit haar mond werd getrokken, met een klein wondje en een blauwe plek en een iets grotere scheur, aiaiaia, waarom net dan
Enfin, gelukkig zat de scheur vrij laag en had ze geen last als ik de stang erin hing dus het toch maar geprobeerd. Dus haar opgetuigd en ertussen gezet, toen hadden we wat problemen met de strengen, die waren veels en veels te kort, maar Leon had een idee, dus namen we zijn borststuk met strengen, en dat pastte gelukkig wel, dus er toen tussen gezet, maar we kwamen er niet uit, de lichtogen bleven meters naar voren (schuin dus) staan. Dus er weer vantussen gehaald, en later vroeg de stalhouder hoe het was gegaan, en hebben we het nog eens geprobeerd.
Uiteindelijk stond ze er dan toch goed tussen, en heb ik haar laten aanzetten. Maar dat was wel even schrikken voor Amanda, zo'n zware last trekken (het is een middelzware recreatiewagen), zeker als ze daarvoor alleen maar een wagentje van zo'n 175 kg heeft getrokken. Dus ik zag al die spieren bewegen, en ze had wat moeite met doortrekken dus dat schokte wat, maar ze liep als een trein. In draf ging het beter, dus na een minuut of 20 ofzo weer uitgespannen. Foto's moeten nog ontwikkeld worden dus die komen later nog wel eens.

Ik ben zo trots op mijn knollie, Lovers na ruim 1,5 jaar weer als vanouds ertussen lopen en zo mooi, heerlijk, dat wordt dus doorsparen voor nieuw en beter tuig en een wagentje. Ben benieuwd wanneer dat werkelijkheid wordt.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:56

Wat gaaf dat het allemaal goed is gegaan en dat ze zo braaf is geweest (voor de wagen dan Schijnheilig ).
Nu dus hard sparen voor je tuig en wagen........kun je mooi tot die tijd lekker oefenen met andermans wagen Knipoog

Ben heel benieuwd naar de foto's.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:43

Ze deed het perfect! Was echt heel leuk om haar voor de wagen te zien! Foto's komen snel, i promise!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:12

Wat leuk zeg!!
En helemaal dat het zo goed ging, veel plezier met het mennen verder nog, en ik ben heel benieuwd naar de foto's!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:37

leuk dat het zo goed ging!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:23

fijn hoor dat het zo goed ging!
ik ben ook aan het sparen voor een nieuw wagentje!
duurt altijd zo lang he?