[AR] Wat vragen over de M-proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

[AR] Wat vragen over de M-proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 19:58

Aangezien we zondag als het goed is gaan starten en dan voor het eerst de M heb ik even een paar vragen.
Ik moet lezen, maar weet zeker dat mijn kennis het ook niet weet. Dus even hier vragen.
We rijden 84, maar 83 is precies hetzelfde, alleen de andere kant op.
We gaan nog wel een keertje oefenen, dus het zal allemaal wel goed komen.

Bij punt 11 moet je bij A een slangenvolte rijden met 3 bogen met de leidsels in 1 hand. Moet je dit bij A doen? Dus als je pony met het hoofd bij A is? Of als je zelf bij A bent?

En dan bij punt 14 voor ons een rechtsomkeert van 10 meter. Je rijdt op de rechterhand en moet dan die rechtsomkeert van 10 meter rijden.
Maar tot waar moet je dan rijden? Tot de E? Of ervoor? En is dit in een 20x40m bak en 30x60m bak hetzelfde? We starten outdoor, dus 30x60m bak.

Ik hoop dat jullie het nog snappen? Ik ben niet zo goed in uitleggen. Alvast bedankt!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:26

Ik dacht dat je tegnewoordig bij het mennen alle overgangen moet maken als het paard met zijn hoofd bij de letter is. Dus in dit geval zal je dan ook al je leidsels in een hand moeten houden. Maar helemaal zeker weet ik dit niet.

De rechtsomkeert maak je naar de E of de B, dat is in alle bakken hetzelfde. Alleen als je in een 30x60 bak rijdt kom je dus niet tot aan de middenlijn en in een 20x40 bak wel.

Alvast heel veel succes!!! Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 13:04

De linksomkeert en de rechtsomkeert in de L moetje maken tot voorbij de E en B. Vandaar dat ik het vraag.
Dat met die middellijn snap ik wel. Maar het gaat mij er dus om dat je in een L een 15m omkeert rijd, en die moet je voorbij de B of E rijden. Dus moet dit bij een 10 meter tot B of E?
De overgangen moeten idd als het hoofd bij A is volgens de neiuwe regels, volgens mij.

En ik ben benieuwd hoe het gaat. Onze eerste outdoor dit jaar en ook gelijk een niveau hoger. Bedankt voor het succes wensen.

Iemand dit dit allemaal zeker weet?