[VD] Onrustig/ Bang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 06:34

Yep Toeties, ik oefen het ook heel erg weinig, laatste keer was zo'n 5 weken geleden meen ik. Van de week probeerde ik voor de gein op haar rug de Spaanse pas te vragen, en húp, daar ging dat beentje. We zijn nog niet zo ver dat we het 'lopend' kunnen doen zeg maar.

Mystica, die van mij doet dat ook. Ik denk dat je wat consequenter in je beloning moet zijn. Ik heb liever na 5 keer vragen één mooie pas, dan 5 keer zo'n afgeraffelde stamp. Gewoon niet belonen en opnieuw proberen, doet ze pas na 10 keer een mooie rustige pas, dan belonen. Dan is de stimulans van je paard ook groter om het mooier te doen. Krijgt ie bij elk iets wat op een pas lijkt, dan denkt je paard ook, oh voet optillen maakt niet uit hoe, is een beloning.

Ik heb het ook een beetje met die van mij soms hoor, niet dat wegrennen, maar uitzichzelf gaan passen als ik nog niet gevraagd heb, of gewoon geen nette laten zien.

Ik ga nu een stapje terug, en ga de clicker gebruiken die ik heb. Als ze de manier van de clicker doorheeft, dan gaan we proberen d.m.v. de clicker te pas langer hoog te houden. Zo heeft ze wat hulp, zodat ik misschien 2 commando's kan combineren, en later kan dit weer afgebouwd worden tot 1.
Enne, nooit te lang dooroefenen hè, ga niet een half uur bezig met 1 bepaalde oefening. Je kan natuurlijk ook gebruik maken van de Jackpot, doet ze het echt héééééélemaal super, dus bijna perfect, dan geef je haar eens een handje brokjes.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!



Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:51

Uit jouw verhaal op te merken is ze niet echt bang denk ik, maar eerder wat onstuimig! Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BLEXBot en 8 bezoekers

cron