[LO] Longeren met 2 lijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

[LO] Longeren met 2 lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 10:25

Verward Ik heb van iemand het advies gekregen om met 2 lijnen te longeren, maar hoe doe je dat nouj precies, ik heb het wel geprobeert met effect dat alles om de minuut in de knoop zat en als de knopen er weer uit waren, dan liep mn pony weer niet door.

Een vriendin van mij helpt me dr wel mee, die heeft het ook nog nooit gedaan, maar zij houdt hem vorrwaart met de zweep, en ik zit dan te knoeien met de lijnen (gaat al iets beter).

maar ik neem aan dat het mogelijk moet zijn om alleen op deze manier te longeren?

Ineke2

Berichten: 33112
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:50

Lees het boek van Lammert Haanstra eens, dan heb je de theorie in ieder geval goed in je hoofd en gaat het vast al een stuk makkelijker (in ieder geval het vasthouden van de lijnen en de zweep is opzich al een kunst haha *LOL* )

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:04

De lijnen aan het bit, door een ring (liefst ergens in het midden, zodat ie dieper gaat lopen) van de longeersingel. Buitenlijn helemaal achter je paard langs, zodat de lijn achter zn kont doorloopt. De lijnen oprollen en ieder apart in een hand houden, zweep erbij in de houding die ze bij het mennen ook gebruiken, maar zweep heb je eigenlijk nauwelijks nodig. (Zorg met longeren met enkele lijn dat ze naar je stem gaat luisteren, daar heb je de zweep wel bij nodig, maar dat gaat dan makkelijker. Als ze goed op je stemhulpen reageerd kun je zonder zweep met dubbele lijn longeren. Wel attent houden.

Ik longeer tegenwoordig ook met 2 lijnen, maar t valt niet mee, moet t vaak doen wil je t onder de knie krijgen. Uiteindleijk is het de bedoeling dat je oa constant 8tjes kunt draaien zonder je paard te hinderen. Maar dan moet je dus idd erg goed met die lijnen overweg kunnen Haha!

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 17:30

Jaah, daar ben ik ook achter, het probleem met Nim is dat hij de stemhulpen kent, alleen als ie moet werken plotseling doof is ofzow, met longeren al helemaal (vermoeiend hoor rondjes rennen om iemand heen)
Het vasthouden van de lijnen lukt al aardig(meestal), maar dan die zweep nog, al begin ik er na wat oefenen, met ook het paard van een vriendin van me wel wat handiger in te worden. Maar je hebt zow pngeveer 3 handen nodig en die heb ik niet Verdrietig [/quote]

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:38

Da's een kwestie van consequent zijn en meteen reageren als ie niet luistert...

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 13:46

dat doe ik ook en zolang ik mn longeerzweep erbij heb luisterd ie prima, zow niet dan krijgt ie een tik met de zweep dat had hij ook an 2 x wel door alleen als ik de zweep er niet bij heb dan vindt hij dat hij nix hoeft te doen omdat ik dan toch geen tik kan geven.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:31

Nou, idd aan het boek van Haanstra heb je veel. Dat heb ik eerst gelezen en toen heb ik met mijn instructeur het gedaan, nu kan ik het ook alleen en ik vind het allang niet meer zo moeilijk, dus ook vaak doen is belangrijk en het handigst is als je het de eerste keer met iemand samen doet die het al weleens heeft gedaan. (vind ik)

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 22:18

ik heb nu wel een betere longeersingel, met veel ringetjes en gel, dus dat vindt hij al leuker, en ik begin door te krijgen hoe het werkt het is eigelijk vrij simpel als je het snapt dank jullie voor de tips