[VD] Trots op m'n paardje! :+:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

[VD] Trots op m'n paardje! :+:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 13:52

Sinds een tijdje doe ik nu ook Spaanse pas als ik ernaast loop of erachter, hij deed het eerst alleen als ik ervoor stond(beetje onhandig).
Toen ik nog maar net aan het oefenen was snapte hij het niet meteen maar kort daarna viel het kwartje en doet al erg z'n best Lachen

Ik kan nu ook al Spaanse passen als aan de lange lijnen als ik erachter loop, hij reageert dus alleen op stem en op iets inhouden(maar iets inhouden gaat hij ook achterwaarts met stemcommando dus het is vooral de stem die het doet).

Wijken doet hij ook al een beetje, ging gister per ongeluk toen heb ik extra nog wat proberen te wijken, zonder maar met de zweep aan te tikken!
Nu moet ik even bedenken op welke hulpen hij moet wijken, want bochten maken en expres laten wijken lijkt teveel op elkaar.

Wat kan ik hem nog meer gaan leren? Steigeren wil ik volgend jaar ofzo pas gaan doen, hij is nu een beetje een pubertje dus ben er niet 100% zeker van dat het goed zal gaan.


Ik vind het zooo leuk om hem dingetjes te leren! Haha!
en hij snapt het meestal al snel en doet goed z'n best Lovers

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:13

toch ff vragen : hoe leer je de spaanse stap en dat steigeren aan ? Mijn haflinger heb ik leren buigen , maar ik kan niet bedenken hoe je de spaans stap leert kan je me wat helpen?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 14:17

Kimke schreef:
toch ff vragen : hoe leer je de spaanse stap en dat steigeren aan ? Mijn haflinger heb ik leren buigen , maar ik kan niet bedenken hoe je de spaans stap leert kan je me wat helpen?


Ik zal je even PB'en, ik heb laatst namelijk ook een lange PB naar iemand gestuurd over de Spaanse pas.
Alleen over de Spaanse pas dan, m'n pony kan zelf nog niet steigeren dus kan ik die manier nog niet goed uitleggen.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:26

Leuk dat ie het goed snapt!!
En cool dat ie goed zen best doet!! Haha!